Stadiums ägare köper Ingelsta Golfbana

Stadiums ägare Ulf och Bo Eklöf har genom sitt bolag Ulf & Bo Eklöf Invest AB förvärvat Ingelsta Golf AB i Norrköping. Golf är ett strategiskt affärsområde för Stadium, eftersom företagets vision är att inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv. Men golfens enorma tillväxt har mattats. Nu vill bröderna Eklöf vara med och tänka i nya banor för att sporten ska kunna fortsätta utvecklas. - Att investera i en golfanläggning i Norrköpingsområde känns naturligt, i synnerhet med tanke på läget. Vår nyligen invigda distributionscentral är placerad alldeles invid Ingelstas golfbana. Att kunna erbjuda citynära, modern och lättillgänglig golf för alla, ligger helt rätt i tiden och stämmer väl in med vår ambition att locka fler människor att börja spela golf, säger Ulf Eklöf. - Golf är en fantastisk sport som kan utövas av människor i alla åldrar. Men det behövs en attitydförändring kring golf, så att fler unga människor och nya grupper dras till sporten. Många har också ont om tid, varför nio hål många gånger räcker. Det är också viktigt att skapa bättre tillgänglighet till banorna, menar Bo Eklöf. Ingelsta är ett utmärkt exempel på en citynära bana som man faktiskt kan cykla till. Förvärvet av Ingelsta Golf AB innebär att man ser synergier kring golf som är bra för både klubbens utveckling och Stadiums långsiktiga satsning på golf. Golfbanan har i dag 9 hål och i framtiden kan en utbyggnad med minst 9 hål till bli aktuell, då banan kommer att sträcka sig ända ner till Bråviken. I Eklöf Invest AB ingår sedan i somras också Ekerums golfbana på Öland. För mer information, kontakta Rikard Blomstrand, ansvarig affärsutveckling Golf, 0708- 51 00 01