Stadium skriver nytt avtal med Djurgården Fotboll

Stadium och Djurgården Fotboll förlänger sitt samarbetsavtal med ytterligare tre år, för säsongerna 2008, 2009 och 2010. För Stadium innebär avtalet ett större engagemang, mer exponering och fler aktiviteter tillsammans med klubben. För Djurgården är avtalet en fortsättning på strategin att öka antalet långsiktiga och strategiska företagspartners. Avtalet är värt ca 6 miljoner kronor. Under 2007 visades Stadiums logotyp på Djurgårdens matchtröjor och på Stockholms stadion i mer än 3 timmar på svensk tv. – Vi fortsätter vårt engagemang i Djurgården därför att det är en av Sveriges mest framgångsrika herrlag under 2000-talet och ett av de starkaste varumärkena inom svensk idrott. Som marknadsledande inom sport- och detaljhandeln vill vi jobba tillsammans med ledande sport- och idrottsföreningar i Sverige, säger Ulf Eklöf, vd för Stadium. Stadium och Djurgården Fotboll har samarbetat i fem år och med det nya avtalet fördjupas samarbetet med större engagemang, större exponering och fler gemensamma aktiviteter. I samarbetet ingår bland annat medlemskvällar i butikerna och att Stadiums logotyp är med på matchtröjorna. – Vi planerar att växla upp vårt långsiktiga samarbete ytterligare med fler gemensamma aktiviteter både i samband med matcherna då Stadium ”flyttar in” på Stadion och i butikerna då Djurgårdsspelarna kommer på besök och träffar kunderna, säger Jenny Furtenbach, vd för Djurgården Fotboll Försäljning AB. Enligt Xtremes omfattande undersökning visades Stadiums logotyp (på Djurgårdens matchtröjor) i svensk tv under 3 timmar och 19 minuter för totalt 35 915 000 tittare under säsongen 2007. Fakta om Stadiumkoncernen Stadium grundades och drivs av bröderna Ulf och Bo Eklöf, som tillsammans äger 75 procent av företaget. Den resterande delen ägs av Kamprads företag Ikano S/A. Koncernen har 110 butiker runt om i Sverige, Danmark, och Finland. I företaget ingår också specialkoncepten Stadium Ski, Stadium Golf och Stadium XXL samt Red Devil- och Sports Outletbutikerna samt dotterbolagen Stadium Promotion och Stadium Sports Camp (svb). I koncernen arbetar cirka 3 000 personer och den budgeterade omsättningen för 2007/2008 är 4,9 miljarder kronor inkl moms. www.stadium.se Fakta om Djurgården Fotboll Djurgården Fotboll är en av Sveriges ledande fotbollsklubbar med totalt 11 SM-guld. Djurgården har fler än 12 000 medlemmar och genom Djurgårdsandan har föreningen ett stort engagemang i sociala projekt. Djurgårdens företagspartners erbjuds ett brett urval av olika kundevenemang, seminarier, företagsträffar, direktmarknadsföring, sampling och annonsplatser. www.dif.se. För mer information, kontakta gärna: Ulf Eklöf, koncernchef, Stadium, 011-24 30 02 Jenny Furtenbach, vd, Djurgården Fotboll Försäljning AB, 08-545 158 00, 0708-400 950, jenny@dif.se Sussi Calås-Jonsson, pressansvarig, Stadium, 011-24 61 03, 0709-53 47 60, sussi.calas@stadium.se Christer Lidman, Morkman, 08-545 280 50, 070-580 23 03, christer.lidman@morkman.se