Stadium satsar i Sälen

Stadium har tecknat samarbetsavtal med SkiStar. Avtalet innebär att Stadium kommer att öppna en ny sportbutik i Lindvallen till vintersäsongen 2004/05. Butiken kommer att profileras med ett nytt alpint fjällkoncept. Ambitionen är att sportkedjan på sikt ska etablera fler sportbutiker på SkiStars destinationer. Stadium och SkiStar inleder också ett inköpssamarbete av skidutrustningar och andra tillbehör med start redan våren 2004. – SkiStar, med fjällens mest attraktiva alpindestinationer, är den bästa och naturligaste samarbetspartnern för Stadiums nya fjällkoncept. Vi ser med glädje fram emot samarbetet med SkiStar, kommenterar Ulf Eklöf, VD för Stadium – Det känns helt rätt att inleda ett samarbete med Stadium, som är ett mycket professionellt och framgångsrikt företag inom sportbranschen. SkiStar tar härmed ännu ett steg i arbetet att renodla verksamheten, säger Mats Årjes, VD i SkiStar. För mer information kontakta: Mats Årjes, VD SkiStar Telefon 0280-880 80 Ulf Eklöf, VD Stadium Telefon 011-24 30 02 Stadium är Nordens mest expansiva sportkedja med ca 80 butiker i Sverige, Danmark och Finland. SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens Attract40-lista, äger och driver skidanläggningar i Sälen, Åre, Vemdalen och Hemsedal.