Stadium och HJK i treårsavtal

HJK, som har framgångsrikt herrlag i finska national ligan (Veikkausliiga) och satsar på en omfattande juniorverksamhet för 1800 ungdomar, har gjort ett samarbetsavtal tillsammans med sportkedjan Stadium. Avatalet gäller för tre år framåt från och med januari 2006 och innebär att Stadium blir officiell sportleverantör till fotbollsklubbens samtliga 100 lag. – Det här är det största sponsoravtal vi skrivit med någon förening, säger Jaakko Soini, landschef för Stadium i Finland. HJK har allt som en sponsor kan önska sig: Ett starkt A-lag, lång tradition inom fotbollen med ambitionen att dela med sig kunskap och stärka fotbollen totalt inom huvudstadsregionen. Vi har många gemensamma värderingar och ser klubbens juniorverksamhetsstödande verksamhet som ett väldigt intressant samarbetsobjekt. Stadium blir HJK:s officiella sportleverantör och får exponering på alla lag, från A-lag till yngsta juniorlag. Sportkedjan får även möjligheten att utveckla klubbens eget souvenirmaterial. – Vad kan vi vara annat än glada och stolta över att Stadium vill skriva ett treårigt sponsoravtal med HJK, säger HJK rf:s ordförande Pentti Markkanen. Stadium är en aktiv och inspirerande aktör inom sporthandeln. Under våra samtal har vi känt att det är mycket som förenar oss när det gäller värderingar. Stadium har ett sunt förhållningssätt till omvärlden och drivs av visionen att skapa ett aktivt och hälsosamt liv för alla. De har också tydliga och starka ambitioner och vill arbeta långsiktigt, precis som vi. Kontaktpersoner: HJK: Pentti Markkanen, ordf. HJK rf , 0400-414843 Stadium: Jaakko Soini, landschef, 09-58451584 eller Toni Stigzelius, Teamsales Coach 09-54223603