Stadium och Glenn Strömberg i nytt samarbete!

Stadium och Glenn Strömberg i nytt samarbete!

”Vem skulle du vilja se som Sveriges förbundskapten?” Frågan har ställts i olika undersökningar i media och många har svarat: Glenn Strömberg. Detta har Stadium tagit fasta på i årets fotbollssatsning inför EM och utser därför Glenn till Folkets Förbundskapten. Återigen ställer sig Stadium på supportrarnas sida. Fråga Glenn! I egenskap av Folkets Förbundskapten kommer Glenn att svara på frågor om fotboll, laget, livet kring EM och mycket annat som handlar om fotboll på www.stadium.se. Han kommer också att vara en stor del av kampanjsajten Euro 2008 som går upp i början av maj på www.stadium.se – Vi passar bra ihop, jag gillar Stadium. Det är en mycket stark fotbollsaktör med ett kunnande och sortiment som slår det mesta jag har sett. Samtidigt stämmer mitt eget varumärke Glenn Strömberg Collection (GSC) med genuina italienska matprodukter in i deras koncept att inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv, säger Glenn. Football Freestyle SM På lördag den 15 mars går den tredje deltävlingen i Sveriges nya mästerskap Football Freestyle av stapeln, på Stadium XXL i Sisjön utanför Göteborg. Glenn finns på plats för att svara på frågor, live! – Vi på Stadium är oerhört glada över detta samarbete. Dels för att Glenn är trovärdig och har genuina fotbollskunskaper men också för att han har en förmåga att förmedla dessa på ett enkelt och lättförståeligt sätt gentemot svenska folket, säger Per Malmros, projektledare på Stadium. Om Glenn Strömberg Collection Varumärket Glenn Strömberg Collection (GSC) ägs till 100 % av Glenn Strömberg personligen. Varumärket innehåller genuina italienska matprodukter och sortimentet innehåller drygt 35 artiklar. Glenn har själv valt ut koloniala produkter som pasta, pastasåser, pesto, olivolja extra virgin, balsamvinäger och soltorkade tomater. Importör är Haugen-gruppen i Norrköping. Mina frysta produkter är bland annat bröd, foccaccia, ciabatta och desserter som Tiramisu och Semifredo. Vår importör är Meldon Food / SIA Glass. www.glennstrombergcollection.se. Om Stadium Stadium grundades och drivs av bröderna Ulf och Bo Eklöf, som tillsammans äger 75 procent av företaget. Den resterande delen ägs av Kamprads företag Ikano S/A. Koncernen har 110 butiker runt om i Sverige, Danmark, och Finland. I företaget ingår också specialkoncepten Stadium Ski, Stadium Golf och Stadium XXL samt Red Devil- och Sports Outletbutikerna samt dotterbolagen Stadium Promotion och Stadium Sportscamp (svb). I koncernen arbetar cirka 3 000 personer och den budgeterade omsättningen för 2007/2008 är 4,9 miljarder kronor inkl moms. www.stadium.se För mer information, kontakta: Per Malmros, projektledare Stadium 0708-14 72 80 Sussi Calås-Jonsson, informationschef Stadium, 011-24 61 03 eller 0709-53 47 60 Pär Olofsson, Glenn Strömberg Collection (GSC), 0708-69 02 55 eller mejla till par@amigosmarketing.se