Stadium ny huvudsponsor till Odense Boldklub

Stadium har skrivit på ett avtal med Odense Sport & Event A/S som innebär att sportkedjan från 1 maj blev huvudsponsor till Odense Boldklub. I samband med detta bytte också Arena Fyn namn till Stadium Arena Fyn.

-          Vår mission om ett aktivt, roligt och hälsosamt liv rimmar väl med Odense Boldklubs verksamhet. Likt våra andra sponsorföreningar innehar Odense Boldklub bredden, från gräsrotsnivå till elit och vi är mycket stolta och glada över att få möjligheten att vara engagerade i en så fin och välrenommerad förening, säger Per Malmros.

- Vi är väldigt glada över vårt avtal med Stadium, som är ett stort och erkänt namn. Sponsoravtalets storlek visar också väldigt tydligt att Odense Boldklub har tagit sig till toppen av dansk fotboll, säger administrerande direktör för Odense Sport & Event A/S, Thomas Christensen, och fortsätter:

- I en tid med en tuff världsekonomi väljer många verksamheter att skära ner på sina sponsoravtal, men vi har kunnat utöka vår sponsorkrets under tiden. Idag kan vi lägga till Stadium som vår samarbetspartner, något jag är väldigt stolt över.

Presskontakt Stadium: Torgny Johansson, marknadsansvarig Danmark, 0708-85 34 56.