Stadium förlänger avtalet med Midnattsloppet, Nordens mest innovativa löplopp

Stadium förlänger avtalet med Midnattsloppet, Nordens mest innovativa löplopp

2007 skrev Stadium för första gången avtal med Midnattsloppet. Ett lyckat samarbete som nu förlängs med ytterligare tre år. Loppets innovativa koncept med musik och feststämning längs banan på asfalt i kombination med sen kvällsstart träffar rakt in i Stadiums primära målgrupp och går i linje med missionen om det aktiva livet.

-  Med glädje har vi signerat ytterligare tre år med Midnattsloppet/Midnight Run. Vi rankar loppet, just nu, som nummer ett i Norden. Loppets primärmålgrupp är precis den vi älskar som mest. Tillsammans med Nike tror jag vi vidare kommer att ta loppet till ytterligare en nivå, jag ser inga hinder för att antalet deltagare kan växa till det dubbla på sikt, och den utvecklingen vill vi fortsatt vara med att driva, säger Mattias Zingmark.

Midnattsloppet växer så det knakar och arrangeras dessutom på tre av Stadiums viktigaste marknader.

-  Stadium har under de senaste 5 åren hjälpt oss att utveckla Midnattsloppet från ca 11 000 till årets deltagarrekord 56 000 genom sitt engagemang och driv. Vi är oerhört tacksamma att ha ett av branschens bästa varumärke som huvudsponsor. Vi är medvetna om att det ställer krav på oss som organisation, ett krav som vi är redo att axla, säger Göran Qvarfordt, Midnattsloppet Nordic AB.

__________________________________________________________________________________

Midnattsloppet

Grundidén, som myntades 1982, har legat till grund för Midnattsloppets framgång. Få arrangemang kan mäta sig med Midnattsloppet när det kommer till upplevelsebaserade lopp.
Från de första årens trevande, men succéfyllda arrangemang har Midnattsloppet hela tiden bidragit till att få fler människor på fötter. Sedan 2004 har arrangemangsidén präglats av att etablera konceptet på flera orter, vilket varit lyckosamt. 2012 kommer ca 56 000 människor vara anmälda till något av Midnattsloppen. Midnattsloppet arrangeras i år i Stockholm 18 augusti, Göteborg 25 augusti och Helsingfors 1 september.