Pressmöte med Free Radicals på Restaurang Draken, Fridhemsplan, 17 oktober 2003, kl 14.00

Skandinaviens bästa skidåkare har gjort det igen! Free Radicals släpper nu den femte filmen i ordningen - White Trash. Tillsammans med produktionsbolaget Down Film visar åkare som Henrik Windstedt, Jon Olsson och Karolina Johansson upp actionfylld åkning i makalösa miljöer. Mötet börjar kl 14.00 och avslutas med en visning av filmen. Anmälan och frågor: Mattias Sjöstrand, Free Radicals tel. 0733-90 23 30, mattias.sjostrand@smarterbrands.com eller Niklas Allestig, Down Film tel: 0704-71 39 90, niklas@downfilm.se Osa senast den 15 oktober. Välkommen! Free Radicals - White Trash Tour FREE RADICALS - WHITE TRASH TOUR 2003 är en turné som kommer till utvalda Stadiumbutiker landet över. Besökarna får chansen att träffa åkarna från Free Radicals, som berättar om inspelningen av filmen. White Trash visas på storbildsskärm i butiken. Tourplan – start kl 14.00 på varje ort. 30/10 Umeå City 4/11 Sundsvall 5/11 Borlänge 6/11 Karlstad, Wåxnäs 10/11 Örebro, Aspholmen 11/11 Uppsala, Ikano 12/11 Stockholm, Kungsgatan 13/11 Norrköping, City 17/11 Växjö, City 18/11 Malmö, Södergatan 19/11 Helsingborg, City 20/11 Göteborg, Backaplan 25/11 Köpenhamn, Fisketorvet Stadium har tecknat ett treårigt samarbetsavtal med Free Radicals. - Vi vill tilltala moderna skidåkare, säger Thomas Jonasson, marknadschef på Stadium. Free Radicals är den främsta budbäraren av modern skidåkning. Samarbetet utgör ett viktigt verktyg i vår positionering som utrustningsleverantör till avancerade skidåkare. Under touren kommer Stadiumbutiken att bli en samlingsplats för leverantörer, åkare och skidintresserade. Filmen White Trash kommer att säljas på DVD i butikerna, och även visas på Stadiumbutikernas egen TV-kanal. Bilder från inspelningen av White Trash finns på www.stadium.se/press. ___________________________________________________________________ Free Radicals är samlingsnamnet för en grupp av Skandinaviens främsta skidåkare. White Trash är deras femte skidfilm i ordningen. White Trash spelades in under i under januari - maj på platser som Whistler i Kanada, La Norma i franska Alperna, Engelberg i Schweiz, Åre och Narvik. Förutom Henrik Windstedt, Jon Olsson och Karolina Johansson medverkar följande åkare: Robert Olsson, Sebastian Garhammer, Per Huss, Jon Larsson, Mikael af Ekenstam, Jenny Eidolf, Magnus Loo, Frode Grønvold, Patrik Sundberg, Marja Persson, Johan Fahlström och Jacob Wester. Mer information Free Radicals: Niklas Allestig 0704-71 39 90, staff@downfilm.se. White Trash Tour: Thomas Jonasson, marknadschef på Stadium 011-24 61 70, 0708-21 14 20 eller Mattias Zingmark, eventansvarig på Stadium, tel 011-24 61 11, 0708-28 09 23.