Stadium öppnar ny butik

Dubbelöppning för Stadium-koncernen i Finland

Idag den 14 november klockan 10 öppnar Stadium och Stadium Outlet varsin butik i finska Seinäjoki. Butikerna ligger ungefär hundra meter ifrån varandra och kommer att sysselsätta cirka 30 personer tillsammans.

–Vi har en positiv utveckling och växer stadigt på alla marknadsplatser i Finland. Det känns riktigt bra att öppna två butiker vid samma tillfälle. Det visar vår totala styrka som företag, säger Daniel Löfkvist, General Manager på Stadium Outlet.

Stadium Outlet har i och med öppningen i Seinäjoki 13 butiker på den finska marknaden. Nyligen öppnade konceptet i Norge och redan nästa vecka, 21 november, öppnar den andra butiken på den nya marknaden. Dagen efter, 22 november, öppnar Stadium Outlet sin 58:e butik totalt, denna gång i svenska Trollhättan.

Hundra meter ifrån den nya Stadium Outlet-butiken i Ideapark köpcenter i Seinäjoki öppnar även en ny Stadium-butik. Säljytan för de båda butikerna är likvärdig i storlek, närmare 1 100 kvadratmeter. Köpcenter är helt nybyggt och blir en regional handelsplats för området.

– Stadium går riktigt bra på den finska marknaden och tar marknadsandelar Efter öppningen kan vi räkna till 32 Stadium-butiker och en Stadium ski-butik i Finland. Det är unikt att vi öppnar både Stadium och Stadium Outlet samtidigt i centrat och inför har vi laddat upp gemensamt med båda butikernas personal, landskontor och koncernledning, säger Magnus Wåhlander, General Manager på Stadium.

De båda butikerna kommer att sysselsätta cirka 30 personer totalt och öppnar samtidigt, den 14 november 2019 klockan 10.00.

Stadium är Sveriges största sport- och sportmodekedja. Med koncepten Stadium, Stadium Outlet och Sneakers Point har företaget cirka 180 butiker totalt i Sverige, Finland och Tyskland. I koncernen ingår dessutom Stadium Sports Camp (svb) som är Sveriges största sport- och upplevelseläger och årligen aktiverar cirka 8 000 deltagare. Koncernen har närmare 4 000 anställda och ägs av familjen Eklöf. Omsättningen 2017/2018 var nästan sex miljarder kronor. Med en vision om att aktivera världen vill Stadium inspirera till ett aktivt liv för alla.