Assyriska och Stadium i nytt samarbete

14 poäng och nedflyttning. Ändå har den allsvenska säsongen utvecklat Assyriska enormt. Nu tar klubben ny sats med ett treårsavtal med Stadium. Med facit i hand blev det allsvenska äventyret en lärorik upplevelse för Assyriska Föreningen i Södertälje. – 2005 var en lyckad säsong även om vår ambition var att stanna i allsvenskan. Vi ser nu att vi har växt i organisation, ekonomi, arenafrågor, träningsförutsättningar och mycket annat. Vi är en annan förening idag mot för två år sedan och vi tror att det nya samarbetet med Stadium utvecklar oss ytterligare, säger ordföranden Ferit Varli. Med nyvunnen kraft satsar Assyriska vidare och skriver nu för första gången avtal med Stadium. Avtalet innebär att Stadium som officiell sportleverantör syns på föreningens samtliga 350 spelare, från den sprudlande ungdomsverksamheten upp till a-laget. – Vi är väldigt glad att få samarbeta och synas tillsammans med Assyriska. Föreningen är spännande på många sätt, det händer alltid något runt Assyriska, säger Marcus Wibergh, Sales Manager Teamsales Stadium. Kontaktpersoner Stadium: Marcus Wibergh, Sales Manager Teamsales Stadium 011-24 62 42 0707-42 16 03 Assyriska Föreningen: Ferit Varli, ordförande 0706-60 38 98 Andreas Alm Infomaster/informatör, Stadium AB Norra Promenaden 63, Box 773 601 17 Norrköping Direkt 011-24 61 79 011-24 30 00. 0702-65 65 97 www.stadium.se "Vi vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv"