7 Mkr tillbaka till idrottsklubbarna!

Nu har bonusen till Stadiums klubbkunder betalats ut. Totalt blev det 7 Mkr som klubbarna kan utnyttja i Stadiums sortiment. Det är en ökning med 30% mot förra året och ett resultat av att 200 fler klubbar anslutit sig som medlemskunder hos sportkedjan. – För många föreningar räcker bonusen till flera laguppsättningar eller till stora centrala inköp av t ex bollar, berättar Marcus Wibergh, ansvarig för Stadiums klubbförsäljning. Det här är viktiga kunder för oss som ger oss en bra lokal förankring på respektive Stadium-ort. Vi har både de stora klubbarna i elitserierna och klubbarna som representerar bredden. Vi ser att vi kan tillföra kompetens både när det gäller produkter och profilering. Vi ger också klubbarna ett bra webbaserat verktyg där de kan hålla ordning på sina inköp och följa upp köpen ända ner på lag- eller personnivå. Totalt är ca 1200 föreningar anslutna som klubbkunder och hälften av dem har handlat så mycket att de får bonus. Den lägsta bonusgränsen startar vid 25000:-/år och ger då 6% återbäring. Man kan få upp till 10% bonus om man handlar för mer än 250 000:-. – Vi har de senaste åren satsat starkt på att ge idrottsklubbarna förmånliga villkor och nu kan vi definitivt ge bästa pris och bästa service på marknaden, säger Marcus Wibergh. Förutom bonusen till klubbarna har vi också en märkesbonus som ger ytterligare återbäring om man väljer att profilera sig genom ett märke genomgående. Stadiums klubbförsäljning ökar stadigt och i januari har kedjan också startat ”Teamsales”-försäljning i både Danmark och Finland. För mer information, kontakta Marcus Wibergh, 0707- 42 16 03.