10 000 par fotbollsskor till Star for Life i Sydafrika!

10 000 par fotbollsskor till Star for Life i Sydafrika!

Stadiums insamling av fotbollsskor  är avslutad och i början av juli skeppas ca 10 000 par med båt till Star for Life-skolan strax utanför Richards Bay, Sydafrika.

Det var i slutet av mars som Stadium startade insamlingen av fotbollsskor till förmån för barn och ungdomar på en av Star for Life’s skolor i Sydafrika.
Star for Life jobbar för att ge barn och ungdomar framtidstro, en starkare självkänsla och mer kunskap om HIV/AIDS. För barnen som deltar i programmet på Star for Lifes skolor är fotboll är en stor och viktig spontanidrott och det var här Stadium såg sin chans att kunna bidra.

-          När vi fick frågan från Star for Life kunde vi inte tacka nej. Vi såg det som ett gyllene tillfälle för oss, att med relativt enkla medel, göra världen lite lyckligare någonstans, vilket känns bra säger Lars-Johan Strand, marknadschef på Stadium. Vi lyckades också hitta ett kul sätt att sluta cirkeln i givarprocessen.

Alla skänkta skor är försedda med en sula med givarens namn och mailadress vilket ger en chans till kontakt mellan givare och mottagare, från en fotbollsspelare till en annan.

Alla som lämnade in skor deltog automatiskt i utlottningen av en resa med skorna ner. I slutet av augusti landar ca 15 personer i Richards Bay för att hjälpa till att dela ut skorna på skolan.

Presskontakt Stadium: Petra Sjöstrand, petra.sjostrand@stadium.se, 0709-53 47 60