Stadium Outlet öppnar i både Kalmar och Eskilstuna

Stadium Outlet öppnar i både Kalmar och Eskilstuna

Idag den 25 oktober öppnade två nya Stadium Outlet-butiker, en i Kalmar och en i Eskilstuna. Försäljningen har varit över förväntan under dagen och nu har konceptet totalt 50 butiker.

– Det går som tåget och tillsammans med hela organisationen ser vi ljust på framtiden. Vi öppnar cirka tre till fyra butiker per säsong och planerar att fortsätta i den takten, säger Anders Bejsy, vd på Stadium Outlet.

Försäljningen online har varit stark och cityetableringen på Sergelgatan i Stockholm har presterat bättre än väntat. I och med de två nya butikerna som öppnade idag har nu konceptet totalt 50 butiker men ingen avmattning är att vänta i den fortsatta etableringen.

I Kalmar öppnade Stadium Outlet i Hansa-området och i Eskilstuna i Folkesta. Båda butikerna har en försäljningsyta på dryga 1 000 kvadratmeter och personaluppställningen består av cirka tio anställda på del- och heltid för respektive butik. I slutet av november öppnar Stadium Outlet i Skövdes handelsområde Stallsiken.