Skolstafetten i Järva skapar en aktiv framtid. Foto: Skolstafetten i Järva.

Skolstafetten i Järva skapar en aktiv framtid

Idag den 5 juni genomfördes Skolstafetten i Järva. Satsningen handlar om att öka integrationen och få fler barn att träna. Tillsammans med Lidingöloppet och Rinkeby Run aktiverade Stadium närmare 1 000 barn och ungdomar på Spånga IP.

Skolstafetten i Järva genomfördes under dagen för sjätte gången och på plats fanns förutom Stadium, Lidingöloppet och Rinkeby Run, nästan 1 000 skolbarn från Järva och Lidingö för att springa. Stafetten genomförs av lag med fyra deltagare i varje som är uppdelade efter låg-, mellan- och högstadiet samt i de tre olika klasserna tjej, kill samt mixed. Varje sträcka är 1700 meter och start samt mål sker på Spånga IP.

– Vi är glada för att Stadium väljer att sponsra evenemanget. Det uppskattas av såväl arrangörer som deltagare. Vi har haft en fantastisk dag fylld av aktivitet och härlig energi på Spånga IP, säger Fredrik Montgomery, marknadschef på Lidingöloppet.

Stadium är på plats med bland annat klättervägg, målgångsbåge samt vattenflaska till alla deltagare.

– Stadiums vision är att aktivera världen. Med den kan vi hjälpa fler att upptäcka nyttan, glädjen och gemenskapen i ett liv i rörelse. Skolstafetten i Järva är ett bra exempel på hur vi kan bidra med positiv kraft för en hållbar livsstil och tillsammans inspirera barn och unga till ett aktivt liv, säger Patrizia Nilsson, Sports Marketing Manager på Stadium.

Stadium blev sponsor till Lidingöloppet under 2018 och deltar i Skolstafetten i Järva för första gången 2019. Alla som springer Skolstafetten i Järva bjuds in att springa Lidingö Skolstafett i slutet av september.