Rekordmånga svenskar springer New York Marathon 2014

Rekordmånga svenskar springer New York Marathon 2014

Över 10 000 svenskar har nu sprungit New York Marathon och intresset blir bara större och större. När Springtime Travel öppnade sin bokning för 2015 års lopp sålde 500 platser slut på en timme.

- Intresset för New York Marathon har alltid varit stort men nu känns det hetare än någonsin. Inför nästa års lopp (2014) har vi fått en extra stor tilldelning platser vilket gör att över 800 svenskar beräknas delta när loppet går den 2 november. Trots den ökade tilldelningen har vi en väntelista på flera hundra personer säger Patrik Yderberg, VD på Springtime Travel.

Möjlighet finns för 2015 års lopp

- Vi hoppas att få behålla de extra platserna vi fått för 2014 års lopp även 2015. Vi har stort hopp till att det blir så och det gör att det faktiskt är meningsfullt att sätta upp sig på väntelistan avslutar Patrik Yderberg.