Det är inte tanken som räknas - det är handlingen...

För många av oss innebär nytt år att man sätter upp nya mål och gör planer för hur det kommande året ska bli eller hur man önskar att det ska bli. Om sanningen ska fram så spelar det ingen som helst roll hur många goda tankar, höga ambitioner eller spännande mål vi än sätter upp i tanken om vi inte GÖR något åt det. Vi måste ha en plan och vi måste veta HUR vi ska göra för att lyckas!

Som ledare i en organisation eller i ett företag har du säkerligen i uppdrag att på ett motiverande sätt tydliggöra vilka mål som är aktuella för just din arbetsgrupp och du har krav på dig från ledningen att dessa mål också nås (eller överträffas).

Nyckeln till att lyckas är att formulera tydliga, realistiska, påverkningsbara och utvärderingsbara mål som alla känner sig motiverade att uppnå. Målarbetet behöver följas upp kontinuerligt och vid behov revideras och anpassas till eventuella interna och/eller externa omständigheter.

Den vanligaste anledningen till varför organisationer och företag inte når sina mål är att målen inte är formulerade utifrån de nödvändiga kriterierna och att man inte har skapat en gemensam bild av HUR man ska arbeta och HUR vägen mot måluppfyllelse ser ut. Det är som att ge medarbetarna en karta med en utsatt destination på vart man ska men inte ha en plan för HUR man ska ta sig dit.

Först och främst - Varför ska vi åka dit?

Vem ska åka? När ska vi åka? Hur åker vi? När måste vi vara framme? Har vi tänkt igenom vår packning och säkerställt att alla som ska med har rätt saker med sig i bagaget? Har vi rätt förutsättningar för att göra resan?

Organisationen eller företaget kan ha hur många goda tankar, höga ambitioner eller spännande mål som helst men om du som ledare inte lyckas formulera, konkretisera och fastställa HUR ni tar er dit kommer ni inte att nå målet.

Med SOL (Springlife Online) får du som ledare verktyget för att tydliggöra inte bara VAD målet är utan tillsammans med medarbetarna säkerställer du också att ni har samma bild av HUR vägen dit ser ut och att ni kommer fram i tid!

• Försäljning

• hur
  • beteendeförändring
  • delaktighet
  • ledarskap
  • mål
  • måluppfyllelse
  • springlife

Om Springlife

Springlife AB was founded in 1998.  After decades of scientific research and real-world applications, the Company has developed and fine-tuned a unique and scientifically proven software that helps companies successfully execute their strategies and achieve real sustainable results and behavioural change.

Based on more than 20 years of research and an extensive reference database (>800.000 individuals). Springlife is one of a kind when it comes to analysing present situations, future prediction and linking them to financial results.

The Company is solving one of the biggest problems companies face today; unsuccessful strategy execution.

Springlife´s revolutionary strategy execution software is called Springlife Online (“SOL”).

With SOL, Springlife helps companies achieve real sustainable financial results

and behavioural change by accelerating their strategic execution. To complement its product, the company also provides consultancy services.

With SOL, the client is able to be successful in his strategy execution. By identifying and breaking down the top KPI’s (Key Performance Indicators) into lead measures and seeing how they can be executed, the client is able to securely execute his strategy in a much faster way!

SOL is created to be used by the whole organization. By making all of the organization aware of the company strategy, clear lead measures, where they are going and why and how to do it, SOL keeps the team highly motivated and accountable for the execution of strategy.

Springlife Online is Springlife‘s strategy execution software. It can scientifically measure a groups behaviour, its behavioural change and its performance. It also identifies the most effective means to reach the target goals within an organisation.

Springlifes vision: ”Att skapa framgångsrika beteenden och ökat ekonomiskt värde i alla organisationer.”

Jenny Glahns

Presskontakt Executive Coach and Consultant 070-222 38 07