HÖST PÅ NOBLE HOUSE!

HÖST PÅ NOBLE HOUSE!

Efter långa ljusa kvällar och utomhusliv under sommarmånaderna infinner sig höstsäsongen. Hösten med sin höga luft, starka vindar och ett färgsprakande landskap i förändring inspirerar. Noble House presenterar hemtextil som ger en varm och trivsam hemmiljö som passar fint när det börjar bli lite kyligt och vi tillbringar mer tid inomhus. Höstkollektionen bjuder på vackra textilier med frodiga mönster i mustiga färger. Vi har tolkat höstens inredningstrender och kombinerat den med klassiska mönster och kvaliteter men också provat nya överraskande lösningar.

Idén till blomman Amber i kollektionen har jag hittat på en stuvbit, ögat fastnar och det känns rätt i magen. Det går inte riktigt att förklara men det är bara att sätta igång att teckna och experimentera tills jag fångar rätt känsla. Den lilla vävstrukturen ger ett djup och en otydlighet som jag tycker vi lyckades förmedla till ett starkt höstmönster. När vi bygger en kollektion lägger vi stor vikt på vilka färger vi väljer. Vi följer trender som att beige och brunt ska få mer plats nu, samtidigt som vi tycker att svart och gråtoner är basfärger och en självklarhet på Noble House hemtextilier.

Designer
Maria Bannura