Våra tips på bra gå-bort-presenter

Våra tips på bra gå-bort-presenter

Sommaren är här och med den kommer många härliga grillkvällar och spontanträffar med vänner och familj. Att ta med sig en liten gå bort present är alltid uppskattat och kan göra din värd eller värdinna lite extra glad. Vi har samlat några fina och användbara presenter som passar perfekt för sommarens alla sociala tillställningar. Vi hoppas du hittar något du gärna vill ge bort.

1. Vackra och hållbara kökshanddukar

Kökshanddukar är en fantastisk present som både är praktisk och estetisk. Våra kökshanddukar håller hög kvalitet och är linne/bomullsblandning. För att göra presenten ännu mer speciell kan du:

• Vira handduken runt ett hembakat bröd eller kaka: Det ger en rustik och personlig touch som säkerligen kommer att imponera.
  • Knyta handduken runt en flaska vin: Detta är inte bara en fin inramning utan också ett miljövänligt alternativ till traditionell presentinslagning.

2. Gästhanddukar i härliga färger

Två gästhanddukar i en härlig, somrig färg är en annan perfekt presentidé. Ny färg på handdukarna kan lätt ge en ny look. Våra handdukar är mjuka och tjocka och med god absorberingsförmåga.

3. Linneservetter

Linneservetter är en tidlös klassiker som ger en elegant touch till varje dukning. De är både hållbara och vackra och kan användas om och om igen. De kan ge en lyxig inramning till en enkel rätt. Våra servetter finns i neutrala färger för en tidlös känsla och har en skön linne/bomullsblandning.

4. Örngott i silkeslent bambu

Örngott tillverkade av bambuviskos är inte bara lyxiga och mjuka, utan även bra för både hud och hår. Bambu är dessutom ett hållbart material som är skonsamt mot miljön, och örngott av bambu minskar friktionen på håret under natten. Perfekt för den som vill skämma bort sin värd med något extra speciellt.

5. Förvaringspåsar

Ett fint set med fyra återanvändbara förvaringspåsar i tre olika storlekar. De kan användas som frukt- och grönsakspåsar när man handlar, till att förvara sin stickning i, som presentpåse eller kanske som resepåse till dina skor eller underkläder, helt enkelt ett bra och hållbart sätt att förvara.

6. Personliga kombinationer

För att verkligen sätta din egen prägel på presenten kan du kombinera flera av dessa idéer:

• En vacker kökshandduk och en flaska av ditt favoritvin.
  • Två linneservetter knutna runt en bukett av färska örter eller rabarber från din trädgård.
  • Ett set med gästhanddukar och en handgjord tvål i en doft som passar värden.
  • Förvaringspåsarna fyller du med något ätbart från trädgården som tex plommon eller äpple

Med dessa tips på fina och användbara gå bort presenter är du redo för sommarens alla grillkvällar och spontana träffar. Genom att välja hållbara och vackra produkter visar du omtanke och uppskattning för din värd, samtidigt som du bidrar till en mer hållbar livsstil.

Glad sommar önskar vi på Gripsholm!