Inspireras av @stationshusetmunkaljungby

Inspireras av @stationshusetmunkaljungby

Under en tid nu har vi samarbetat med härliga Lindah som bor i det gamla stationshuset i Munka Ljungby. Hon har en förkärlek till lugnt, återbrukat och lite åt det bohemiska hållet. Så här beskriver Lindah sig själv.

"I vårt hem vill jag omges av saker vi tycker om, som är personligt utvalt av oss, i toner och material som andas lugn, harmoni och spiritualitet.

Det ska kännas personligt, om det är utvalt av oss så passar det helt enkelt ihop – utan att följa särskilda trender och regler.

Älskar att återbruka saker och möbler, tänka eget och gör-det-själv är vår melodi.

Mitt bästa inredningstips är: vädra huset, tänd ljus, tillsätt en doft du gillar i till exempel eteriska oljor, doftljus eller rökelse och vips har du ny energi i rummet."

//Lindah

Lindah har verkligen ett speciellt och häftigt sovrum. Vackra glasdörrar, en ruff och härlig betongvägg och ett alldeles fantastiskt gammalt golv. Det blir en härlig lugn känsla.

Hon har bäddat med vårt sköna vintagepåslakan i färgen valnöt som varit väldigt populär bland influnecers. Så fint att bryta av med en annan struktur som här med de vackra linnekuddarna i antracit. Väldigt fint!

Hon valde att på sängen matcha med vår ullpläd, även den i antracit. Rofyllt!

Även i badrummet har Lindah ett riktigt vackert golv som tar för sig. Hon valde färgen mole på handdukar och badrumsmatta för att plocka upp färgen från golvet och det blev klockrent.

Gillar ni Lindas bilder och här sugna på att se mer så rekommenderar vi att ni följer henne på @stationshusetmukaljungby.

Vill ni ser hennes Gripsholmsfavoriter så gå in och läs mer här.

In och kika på vårt härliga sortiment!