Inspireras av @akerslatt

Inspireras av @akerslatt

Under en tid nu har vi samarbetat med Carolina som bor i en härlig gammal skånelänga och som har ett stort intresse för återbruk och hållbarhet. Så här beskriver Carolina sig själv.

"Jag har under större delen av livet känt att jag föddes i fel århundrade, i synnerhet när det kommer till hus, byggnader, inredningsprylar och byggnadstekniska metoder. Det där rejäla och gedigna som sällan skapas idag i vårt slit-och-släng-samhälle. Hållbarhet är en viktig grundsten, inte minst för mig, utan för den framtid där jag inte längre finns med.

Jag är tacksam över att jag får bo och leva på en gård från den avlägsna tid jag önskar fått uppleva. En fyrlängad skånegård från 1800-tal med korsvirke, kullersten och äldre attribut som gör själen varm. Loppis, återbruk och byggnadsvård är genuina intresse.

Även om robusta trämöbler och urtjusiga gamla fotogenlampor får läpparna att le, så gör även hemmets mjuka och härliga hemtextil detsamma. För mig är det viktigt att de mjuka inredningsdelarna hemma hos oss håller länge, är så där härligt gosiga att vila kroppen mot och så även vackra för ögat när blicken svävar förbi. Gripsholms produkter är de enda givna och har så varit sedan flera år tillbaka.

Att kliva in i mitt hem ska liknas vid att omfamnas av en varm kram. Ett hem med själ, unika inslag anno dazumal och en plats där såväl gamla som nya ting får leva och älskas."

//Carolina

Här har Carolina bäddat med vårt härliga blockrandiga vintagebäddset. Så fint att blanda randigt med den härliga mönstrade tapeten. Blockranden finns i två färger; beige och grön.

Carolina har också bäddat med vår fina kuddfodral i muslinbomull där det finns matchande pläd. Både kuddfodral och pläd finns i två färger som matchar det blockrandiga bäddsetet; beige och grönt. De båda verkar bli vårens storsäljare.

För att skapa en mjuk känsla i rummet har Carolina även hängt upp linnegardiner där ljuset vackert strilar genom. Vi har linnegardiner i två länger (145x250cm och 145x350 cm) och vi skickar alltid med uppläggningstejp så att du kan få dem exakt så att de passar hemma hos dig.

Carolina är också väldigt förtjust i våra kökshanddukar i skön linne- och bomullsblandning.

Gillar ni Carolinas bilder och här sugna på att se mer så rekommenderar vi att ni följer henne på @akerslatt.
Vill ni ser hennes Gripsholmsfavoriter så gå in och läs mer här.

Välkomna in och kika på vårt härliga sortiment!