Tony Pettersson blir chef för Externa Partners på SPP

Tony Pettersson blir chef för Externa Partners på SPP

Tony Pettersson kommer närmast från Swedbank Försäkring där han jobbade som chef för affärsutveckling och produkt.Tony har över 14 års erfarenhet av bank- och försäkringsbranschen där han arbetat med försäljning såväl som produkt- och affärsutveckling.Tony har också erfarenhet av fömedlad affär från sin tid på SEB Trygg Liv.

”Jag är jätteglad att vi kunnat knyta Tony till SPP och vår fortsatta framgångsrika resa inom förmedlad affär. Tony har vid sidan om en gedigen kompetens inom liv- & pensionsområdet ett stort hjärta för ledarskap och att få sin omgivning att växa, något jag värdesätter högt” säger Jan Riderwall, Försäljningsdirektör på SPP.

Tony Pettersson tillträder sin tjänst på SPP måndagen den 3 oktober.

”SPP och branschen generellt, befinner sig i en väldigt intressant förändringsfas. Att få ta sig an utmaningen att arbeta med distribution och förmedlare ska bli väldigt spännande, en marknadsnära roll i en organisation med många kompetenta medarbetare. Jag ser verkligen fram emot mitt nya jobb och att få fortsätta bidra i den framgångsrika utveckling av förmedlad affär som SPP uppvisat de senaste åren” säger Tony Pettersson.

För mer information kontakta:

Nathalie Green

PR & Kommunikation

nathalie.green@spp.se, 070-606 93 05

SPP är en del av norska Storebrandkoncernen. Tillsammans är vi en av Nordens ledande koncerner för sparande och försäkringslösningar. SPP erbjuder kvalificerad rådgivning och ett brett sortiment av pensionslösningar för företag, organisationer och privatpersoner. Storebrandkoncernen utmärker sig bland annat genom sitt fokus på samhällsansvar och är bland de ledande i Europa inom ansvarsfulla investeringar. SPP har idag drygt 500 anställda och huvudkontoret ligger i centrala Stockholm.