SPP vinner Privata Affärers småföretagarpris

SPP vinner Privata Affärers småföretagarpris

SPP vinner årets småföretagarpris av Privata Affärer för vårt digitala småföretagarkoncept, som är nytt för i år, och det helhetsgrepp SPP tar för att på ett enkelt sätt underlätta för småföretag. SPP får priset för en enkel och heltäckande lösning för tidspressade egenföretagare, enligt Privata Affärer.

SPP lanserade ett nytt skräddarsytt koncept i april för småföretagare, som hanteras digitalt. Med konceptet, som innefattar tjänstepension, sjukförsäkring, premiebefrielse vid sjukdom, kapitalförsäkring för buffert, rådgivning och vårdförsäkring vill bolaget göra det enkelt och hållbart att skapa ekonomisk trygghet för småföretagare.

– Runt 40 procent av alla småföretag saknar idag tjänstepension och ett bra försäkringsskydd för anställda och ägare. Tiden är ofta en trång faktor för egenföretagare, men det kan även beror på att de inte förstår vikten av detta. Vi vill hjälpa dem att se konsekvenserna av avsaknaden och ge dem ett enkelt och paketerat erbjudande som utgår från deras behov. Priset från Privat Affärer är en viktig utmärkelse för oss och ett bevis för att vårt målmedvetna arbete för att förenkla för småföretagen bär frukt, säger Jenny Rundbladh, vd SPP Pension & Försäkring och del av Storebrands koncernledning.

Konceptet har tagits emot bra och vittnar om att det både finns ett intresse och stort behov, uppger Jenny Rundbladh.

– Vi har framför allt samlat olika försäkringsprodukter i ett koncept där det räcker med en digital signering inklusive en digital hälsodeklaration.

Unikt i SPPs nya skräddarsydda koncept är erbjudandet av premiebefrielse i SPPs företagsägda kapitalförsäkring, kassaplacering, och en heltäckande vårdförsäkring.

– Genom att erbjuda premiebefrielse, en försäkring som betalar sparandet om du blir sjuk och en vårdförsäkring med snabb tillgång till vård, vill vi bidra till att skapa en tryggare framtid för småföretagarna och deras familjer, avslutar Jenny Rundbladh.

Privata affärers motivering:

SPP ror hem årets småföretagarpris för sitt digitala småföretagarkoncept, som är nytt för året, och det helhetsgrepp som pensionsbolaget tar för att på ett enkelt sätt underlätta för småföretag.

SPPs småföretagarkoncept

SPPs erbjudande ger småföretagarna, enkelt och hållbart, en unik möjlighet att komplettera nytt eller befintligt sparande med den trygghet som premiebefrielse gör. Premiebefrielsen är en försäkring som går in och betalar ditt sparande om du blir sjuk. Du hittar mer information om konceptet på SPPs webbsida, En trygg tjänstepension för egenföretagare | spp.se