SPP på Tech Arena

SPP skapar pensionsdrömmar med AI på The Tech Arena

Den 22-23 februari samlas tusentals innovatörer, företagsledare och tech-experter på the Tech Arena 2024 på Friends Arena. På eventet, som är den största samlingsplatsen för Tech i Sverige, ger SPP besökarna möjligheten att kliva in i en tidskapsel och visualisera sin pensionsdröm med hjälp av AI-teknik.

– Vi är på Tech arena, för att träffa entreprenörerna, företagen och människorna som bidrar till positiv samhällsförändring. Det är självklart för oss att vara med där framtiden skapas. Vi arbetar för en framtid att glädja sig åt genom att använda pensionskapitalet så att det bidrar till innovation och omställning – men också genom att hjälpa företag, ägare och anställda att investera i sin framtida pension här och nu för att på så sätt möjliggöra storartade drömmar i framtiden. Vi vill bidra med vår expertis i detta spännande forum för kunskapsutbyte och nätverkande, säger Jenny Rundbladh, vd för SPP Pension & försäkring och del av Storebrands koncernledning.

De senaste åren har SPP stort fokus på digital utveckling av pensionsbolagets tjänster. På eventet har detta tagit sig uttryck i en kreativ och lekfull lösning där besökarna ska kunna se sin pensionsdröm förverkligad.

– Vi brinner för modiga företagare och människor och vill hjälpa dem att förverkliga sina framtidsdrömmar. Därför har vi tagit fram en futuristisk tidskapsel som ger besökarna möjlighet att möta sitt framtida jag med hjälp av AI-teknik Genom denna innovation strävar SPP inte bara efter att inspirera till att drömma stort utan också att erbjuda en unik möjlighet för besökarna att reflektera över och forma sin egen framtid. Vi hoppas det skapar en inspirerande bild av hur framtiden kan se ut och få besökarna att våga drömma om den nya tiden som pensionen innebär, säger Jenny Rundbladh.

Om Techarenan

Techarenan, som grundades 2014, är en plattform för innovation, entreprenörskap och hållbarhet som samlar entreprenörer, företagsledare, branschexperter, investerare och beslutsfattare. Plattformen består av flera årliga Tech-events, en nordisk entreprenörstävling och en nyhetssajt fokuserad på techindustrin.

Om The Tech Arena 2024

Eventets fokus är att knyta samman internationella entreprenörer, beslutsfattare och investerare med det svenska näringslivet med syfte att öka investeringar i landet, stärka exporten samt diskutera viktiga frågor inom industri, innovation och hållbarhet.

Keynote-talare:

• Al Gore, USA:s fd. vice president, klimataktivist och Nobelpristagare.
  • Jessica U. Meir, svensk-amerikansk Nasa-astronaut.
  • Steve Wozniak, medgrundare av Apple