SPP rekryterar Jan Ridderwall som ny Försäljningsdirektör

SPP rekryterar Jan Ridderwall som ny Försäljningsdirektör

Jan Ridderwall har utsetts till ny Försäljningsdirektör i SPP med ansvar för försäljning via samtliga kanaler till alla SPPs kunder, både arbetsgivare och privatpersoner. Jan Ridderwall tillträder sin tjänst den 1 april 2011.

Jan kommer närmast från Swedbank där han varit Privatmarknadschef och chef för Liv och Pension. Han har även ett förflutet inom SEB där han var vd för SEB Trygg Liv Sverige och inom Trygg-Hansa där han var chef för Storindustri liv.

- Jans gedigna erfarenhet från bank och försäkring och hans erfarenheter av försäljning till både företag och privatkunder gör honom ovärderlig för SPPs fortsatta utveckling. Vi är därför oerhört glada för våra kunders och samarbetspartners skull att Jan ska leda utvecklingen av vårt erbjudande in i 2010-talet, säger Sarah McPhee, vd på SPP.

Sarah McPhee tillägger också att Jans djupa pensions- och försäkringskompetens kommer att stärka SPPs leveransförmåga och markant höja kvalitén i leveranserna. Men betonar att det ytterst är Jans personliga engagemang för kunder och för försäkringsbranschen samt hans positiva inställning som gör henne särskilt stolt att välkomna honom till SPP.

Jan Ridderwall tillträder sin tjänst den 1 april 2011 och säger i en kommentar att han ser fram emot att anta en ny utmaning.

- SPP har redan idag en stark position på pensionsmarknaden och har på senare tid visat viljan att flytta fram positionerna ytterligare inom pensions- och trygghetsområdet, både när det gäller företag och individmarknaden. SPP har också visat framgång inom förmedlad affär vilket brukar vara ett kvitto på en bra produktportfölj och god service. Det känns fantastiskt utmanande och spännande att få vara med i denna satsning. Jag verkligen glad över att få detta förtroende.

För ytterligare information:
Sara Skärvad, tf Informationschef, SPP                070- 621 77 92

SPP är en del av norska Storebrandkoncernen. Tillsammans är vi en av Nordens ledande koncerner för sparande och försäkringslösningar. SPP erbjuder kvalificerad rådgivning och ett brett sortiment av pensionslösningar för företag, organisationer och privatpersoner. Storebrandkoncernen utmärker sig bland annat genom sitt fokus på samhällsansvar och är bland de ledande i Europa inom ansvarsfulla investeringar. SPP har idag drygt 500 anställda och huvudkontoret ligger i centrala Stockholm.