SPP inleder samarbete med Stabelo

SPP inleder samarbete med Stabelo

SPP breddar erbjudandet och inleder samarbete med digitala bolånetjänsten Stabelo, aktören med öppen och tydlig prismodell. Samarbetet med Stabelo ger SPPs kunder en mycket attraktiv ränta med en öppen och tydlig prismodell. Genom det unika samarbetet får SPPs kunder en rabatt om 0,10% på alla räntebindningstider.

Hushållens bolån motsvarade ungefär 88 procent av Sveriges BNP 2021. Det betyder den svindlande summan motsvarande nästan 5 000 miljarder kronor. I en ekonomi med stigande inflation och räntor är det mer relevant än någonsin för hushållen att stärka sin ekonomi med konkurrenskraftig ränta på bolånen!

SPP har inlett ett samarbete med Stabelo som ger nya och befintliga kunder en mycket attraktiv ränta med en öppen och tydlig prismodell. Genom samarbetet bidrar SPP till en minskad risk att svenska hushåll betalar onödigt höga räntor på sina bolån. Bolåneerbjudandet är unikt för SPPs kunder och innebär en rabatt om 0,10% på alla räntebindningstider jämfört med Stabelos ordinarie prislista.

- SPP utvecklar ständigt sitt erbjudande för att bli än mer relevanta för befintliga och potentiella kunder. Bolån är en konkret och viktig plånboksfråga för kunderna. Genom samarbetet erbjuder Stabelo bolån med mycket konkurrenskraftiga räntor till SPPs kunder. Ett viktigt mervärde som ger nya och befintliga kunder möjlighet att få bättre koll på sin ekonomi, säger SPPs försäljningsdirektör och tillträdande vd, Jenny Rundbladh.

Bolåneerbjudandet och SPPs samarbete med Stabelo är nu lanserat och tillgängligt för SPPs kunder. För att kunna ta del av bolåneerbjudandet ansöker du under inloggat läge på spp.se.

Stabelo är en digital bolånetjänst som hjälper fler människor att förverkliga sina drömmar, här och nu och i framtiden.