Liza Jonson blir ny VD på SPP Fonder

Liza Jonson blir ny VD på SPP Fonder

Liza kommer senast från HiQ där hon arbetat som senior finanskonsult. Hon var tidigare vVD på E*TRADE, där hon ansvarade för stora delar av den operativa verksamheten och hade ett huvudansvar för bland annat försäljning och affärsutveckling.

- Liza har mycket goda kunskaper inom finansbranschen och har erfarenhet av att leda nystartade verksamheter mot en etablering på marknaden.  Vi är därför mycket glada över att Liza Jonson har tackat ja till att leda det fortsatta arbetet med att utveckla SPP Fonders verksamhet, säger Hans Aasnaes, VD Storebrand Kapitalförvaltning.

SPP Fonder står inför en rad spännande utmaningar med utveckling av nya produkter och tjänster på agendan samt en offensiv ambition att nå ut till en bredare marknad.

- SPP Fonder har på den korta tid som bolaget funnits på marknaden etablerat sig som en välrenommerad uppstickare. Jag tycker att det ska bli oerhört spännande att ta vid nu och leda den fortsatta resan tillsammans med mina nya kollegor, säger Liza Jonson, ny VD SPP Fonder.

Liza Jonson tillträder sin nya tjänst den 7 mars 2011.

SPP Fonder AB ingår i Storebrandkoncernen.

Kontakt: Sara Skärvad, tf Informationschef SPP 070- 621 77 92

SPP är en del av norska Storebrandkoncernen. Tillsammans är vi en av Nordens ledande koncerner för sparande och försäkringslösningar. SPP erbjuder kvalificerad rådgivning och ett brett sortiment av pensionslösningar för företag, organisationer och privatpersoner. Storebrandkoncernen utmärker sig bland annat genom sitt fokus på samhällsansvar och är bland de ledande i Europa inom ansvarsfulla investeringar. SPP har idag drygt 500 anställda och huvudkontoret ligger i centrala Stockholm.