Jenny Rundbladh blir ny vd för SPP

Jenny Rundbladh blir ny vd för SPP

Jenny Rundbladh har utsetts till ny vd för SPP Pension & Försäkring. Hon tillträder tjänsten den 1 september och efterträder Staffan Hansén som blir ny vd för Tredje AP-fonden (AP3).

Jenny Rundbladh är idag försäljningsdirektör för SPP och har arbetat inom bolaget sedan augusti 2018 där hon även ingår i styrelsen för Storebrand kapitalförvaltning. Jenny har en bred erfarenhet inom försäkringsbranschen med bakgrund från framträdande positioner hos Försäkringsförmedlaren Aon och If Skadeförsäkring. Hon är i grunden beteendevetare och är även utbildad inom Management på Harvard. Det är en kombination som tydligt speglas i hennes engagemang för ledarskap och värderingsdriven utveckling.

- Det är med stor ödmjukhet, energi och lust som jag går in i rollen som vd för SPP. Det är ett imponerande bolag med både hjärta och hjärna som jag med stort engagemang fått lära känna ordentligt de senaste åren. SPP har genomfört en omfattande utvecklingsresa och vi står nu rätt positionerade, rustade och redo för fortsatt expansion, kommenterar Jenny Rundbladh.

- Jag känner stor glädje över att Jenny har tackat ja till rollen som vd för SPP. Jenny är helt rätt person att axla denna roll för att leda SPP in i framtiden och vi har redan idag ett mycket gott samarbete. Hon har en unik kombination av värderingsstyrt ledarskap och fingertoppskänsla för affären, säger Odd Arild Grefstad, styrelseordförande SPP Pension & Försäkring och koncernchef för moderbolaget Storebrand.

Rekryteringen av ny försäljningsdirektör i SPP påbörjas omgående.