Klart du kan! Stipendium för dig som vill göra världen lite bättre.

Klart du kan! Stipendium för dig som vill göra världen lite bättre.

Förverkliga dina idéer genom SPPs stipendium, Klart du kan! Vi stödjer lokala, samhällsförbättrande projekt. Stipendiet delas ut varje kvartal. Sök till nästa omgång redan idag.

- Det finns en enorm kraft och initiativrikedom runt om i landet. Varje kvartal delar vi ut 100 000 kr till olika projekt som med sitt engagemang bidrar till att förbättra, i första hand vår närmiljö, men i det långa loppet också samhället och världen i stort, säger Stina Billinger, Hållbarhetschef på SPP och tillägger;

- Pengar ska inte vara ett hinder när idéer och engagemang finns, därför vill vi kunna bidra med den lilla grunden som gör att fler testar sina världsförbättraridéer!

Ansök till nästa omgång av Klart du kan redan idag. Ansök till nästa omgång av Klart du kan redan idag Maxbelopp att söka är 25 000 kr.

Sista ansökningsdag för första kvartalet är 31 mars. Observera att vi endast behandlar ansökningar som avser projekt som ska genomföras efter sista ansökningsdag, det vill säga att du nu kan ansöka om pengar för projekt som kommer att genomföras efter 31 mars 2013.

Mer om Klart du Kan!

2012 års stipendiater av klart du Kan!