Åsa Wallenberg, vd SPP Fonder

Bland de mäktigaste i Hållbarhetssverige

Åsa Wallenberg, vd SPP Fonder, återigen på Aktuell Hållbarhets lista över mäktigaste i Hållbarhetssverige.

- Vårt arbete som hållbar kapitalförvaltare blir bara mer och mer angeläget för varje år som går. Därför blir jag särskilt glad att just Aktuell Hållbarhet uppmärksammar det vi gör. Som koncern förvaltar vi över 700 miljarder vilket ger oss goda förutsättningar göra stor skillnad, säger Åsa Wallenberg, vd SPP Fonder.

Nomineringen Som vd för Sveriges största fondbolag efter storbankerna, och fondchef för moderbolaget Storebrands kapitalförvaltning ansvarar Åsa Wallenberg för att 290 miljarder förvaltas enligt stränga hållbarhetskriterier. För Åsa är det en självklarhet att framtidens sparande är hållbart och därför driver hon på för att investerarkollektivet ska ställa om så att de alternativ som finns på marknaden är hållbara och prisvärda.

Till hela listan på Aktuell Hållbarhet