Spivi ingår samarbete med Spring Wine & Spirits

Nu vässar Spring Wine & Spirits sitt spriterbjudanden genom ett nytt samarbete med Spivi kring varumärket Små Sure. Samarbetet innebär att Spring Wine & Spirits kommer att ansvara för försäljningen av varumärket Små Sure exklusivt på HoReCa-marknaden i Sverige.

– När möjligheten dök upp kändes det självklart att få bli en del av Spring Wine & Spirits starka ställning på marknaden. Vi vill effektivt nå ut till fler kunder och det gör vi onekligen genom att samarbeta med Spring och deras Route to market som de har genom sitt moderbolag Spendrups, säger Rai Fierro, VD på Spivi.

Små Sure introducerades på den svenska marknaden 2017 och har blivit ett av nordens ledande varumärken inom kategorin shots.

- Genom samarbetet med Spivi får Spring W&S ett starkt varumärke inom shotssegmentet. Tack vare vår stora kundbas har vi en efterfrågan på just den här typen av shots som tilltalar en målgrupp som vill ha en lågalkoholshot i en attraktiv förpackning och smak säger, Christof vonHeincz Business Director Spirits på Spring.

Avtalet, som gäller från och med 16 maj 2022, innebär att både Spring Wine & Spirits kan erbjuda sina kunder Små Sure sortimentet som kommer att innehålla SmåSure Cola, Melon, Hallon Lakrits, Äpple och Goldfish.