Kärt återseende på Systembolaget när Foundation Best Bitter återlanseras!

Kärt återseende på Systembolaget när Foundation Best Bitter återlanseras!

Den 21:a Juli lanseras återigen Foundation Best Bitter från East London Brewing Company på Systembolagets hyllor. 20,000st kära återseenden för den ökande skaran av konsumenter som älskar den klassiska brittiska ölstilen Best Bitter. En kopparfärgad öl med lätt örtig bouquet, komplex och djup smak med en tydlig maltkaraktär och toner av toffee som balanseras upp av en mjuk beska. Allt detta förpackas snyggt tillsammans med en modest alkoholhalt på 4,2%. På mellanölsnivå alltså, men betydligt mer intressant och en stil med lång tradition bakom sig på dom brittiska öarna.

Best Bitter är en ölstil som varit nästan bortglömd men som på senare år fått en renässans och nu återigen får skina på Systembolagets hyllor. Med all rätt då stilen i sina bästa exemplar är gudomlig. Foundation Best Bitter från East London Brewing är givet ett sådant exemplar. Ölet funkar sjävklart på egen hand eller ackompanjerat av lite engelsk cheddar, men är också ett utmärkt komplement till mat. Fish and Chips är ett hett tips, men testa även till en grillad köttbit med örtsmör och rostad potatis.

East London Brewing Company är beläget (vilket namnet hintar om) i Londons östra delar och grundades 2011. Likt auran i östra Londons stadsdelar har ledord för bryggeriet blivit mångfald, inovation, kreativitet och tradition. Där kärleken till råvaror och kvalitet står som bryggeriets grund.

Lansering: 2023-07-21
Stil: Bitter / Pale Ale (Engelsk stil)
Pris: 30,90kr
Artikelnummer: 11590-01
Antal inköpta: 20,000st

För mer information kontakta Sebastian Armijo på Spivi Sweden.

Sebastian Armijo

Brand Manager Beer 0763270580