Cut Rum Smoke

Cut Smoked Rum - en rom för dig som gillar rökigt

Nu släpps Cut Smoked Rum i Systembolagets beställningssortiment. Cut Smoked Rum är en rökig smaksatt rom. Det är den första i sitt slag som lanserades i Storbritannien. Cut Rums smakprofil kommer från arabica kaffe från Guatemala kryddat med en tydlig rökighet. I den unika rökningsprocessen används både ek och bok som skapar en elegant men märkbar rökighet. Rommen som används i Cut Smoked Rum en Jamaicansk rom som lagrats i tre år på bourbonfat.

Doft: Tydliga toner av kaffe, vanilj, kakao och tobak.

Smak: Brunt socker, läder, rostat kaffe med eleganta rökiga toner.

Servering: Cut Smoked Rum kan avnjutas som den är men funkar också alldeles utmärkt i cocktails. Här följer några spännande recept:

Smoke Storm

Cut Smoked Rum,