Spendrups Bryggeri lanserar Aquatini Raspberry Flow - en smak kryddad för sommarens glada partykvällar

Spendrups Bryggeri har låtit sig inspireras av bartenders sätt att leka med kökets örter och kryddor och resultatet är den klassiska sommarsmaken hallon kryddad med ett uns basilika. Aquatini Raspberry Flow är en färdigblandad drink att njuta en ljummen natt på terrassen eller i baren på ”din” sommarstads bästa nattklubb. Väldigt många människor har en speciell stad eller plats man återkommer till under sommaren. För en del är det stränderna vid Tylösand eller utanför Visby som drar, för andra är det kanske traditionen att hyra stugan i Hunnebostrand med kompisgänget. Oavsett vad, vet alla att när det är dags, då är sommaren här på riktigt. I takt med att solen sjunker så stiger partyhumöret. Aquatini Raspberry Flow är en dryck som passar perfekt för sommarens ljumma uteserveringar och nattklubbar. Med sin fräscha smak av hallon, kryddad med basilika, är den ett utmärkt alternativ när man vill bryta av från annan dryck under kvällen. Den fungerar också väl som fördrink på bryggan eller verandan. Oavsett när, dricks Aquatini Raspberry Flow helst direkt ur flaskan, avslappnat och ledigt. Servera den väl kyld och låt svalka tillsammans med en svag sommarbris. - Vi ser att våra konsumenter uppskattar svenska smaker som de känner igen. Därför känns det extra roligt att kunna erbjuda Aquatini Raspberry Flow till sommarsveriges nattklubbar, barer och restauranger, säger Magnus Månsson, marknadschef på Spendrups Bryggeri. Aquatini Raspberry Flow är den femte smaken som Spendrups lanserar under varumärket Aquatini. Smaken har just anlänt till välsorterade nattklubbar och barer och kan beställas där redan idag. Aquatini Raspberry Flows kampanj inledes på Visbys klubbar och after beach under vecka 29 och 30. För ytterligare information, kontakta: Magnus Månsson, marknadschef, öl och cider, Spendrups Bryggeri AB, mobil 0701-82 79 22, tfn. 08-672 79 22, magnus.mansson@spendrups.se eller Caroline Ekman, informationschef, Spendrups Bryggeri AB, mobil 0701-82 78 30, tfn 08-672 78 30, caroline.ekman@spendrups.se Spendrups Bryggeri AB grundades 1897. Vi är lika engagerade och passionerade när det gäller öl nu som då. Våra varumärken är: Spendrups, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka m.fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi har idag ca 1200 medarbetare och omsätter ca 2,1 mdr. Spendrups Bryggeri AB är ett dotterbolag till Spendrup Invest AB. www.spendrups.se