Alkoholfri Briska Päron – festligt cideralternativ med vuxen smakkaraktär

Briska bjuder på ytterligare en uppfriskande ciderupplevelse med smak av päron- men denna gång som alkoholfri. Briska är en cider för alla dem som tycker att torr cider är för torr och den söta för söt. Med sin lite vuxnare smakkaraktär är Briska Päron Alkoholfri därför perfekt för dem som söker ett festligt alternativ till alkoholhaltiga drycker.

De flesta cideralternativ som finns på den svenska marknaden är antingen väldigt söta eller väldigt torra. Samtidigt efterfrågar konsumenter en cider som är mognare och friskare. Briska är svaret på denna ökande efterfrågan.

– På Systembolaget ser man dessutom att efterfrågan på alkoholfria drycker ökar mest av alla dryckeskategorier. I det perspektivet känns det naturligt att erbjuda en alkoholfri cider med vuxen smakkaraktär, säger Lena Ericsson, marknadschef för cider på Spendrups

Briska Päron Alkoholfri är ytterligare ett resultat av det nära samarbetet mellan Kiviks Musteri på Österlen och Spendrups – det är en modern cider gjord med genuin hantverkskänsla. Med en hög juicehalt bjuder Briska på hög kvalitet.

– Briska är – med eller utan alkohol – ett lite vuxnare alternativ för dem som söker en frisk och fräsch cider. Nu till våren och sommaren kommer den bäst till sin rätt serverad i ett glas med massor av is, sägerLena Ericsson.

Briska Päron på 33 cl engångsflaska kommer att finnas till försäljning på barer och restauranger samt på Systembolaget (art.nr 1962-02, pris. 9:90 kr) fr o m v.14.

Ytterligare fakta om Briska finns på www.briska.se

För ytterligare information kontakta:
Lena Ericsson, marknadschef cider, 0701-82 79 77,
lena.ericsson@spendrups.se
Caroline Ekman, informationsdirektör, 0701-82 78 30,
caroline.ekman@spendrups.se

Spendrups grundades 1897. Från början var vi ett bryggeri, idag är vi ett dryckesföretag med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups Bryggeri, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, El Coto, Gallo, Bergstrands kaffe m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende dryckesföretag som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 1000 medarbetare och omsätter ca 3 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spendrups Vin, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri. www.spendrups.se

• Mat, dryck

• briska päron