Spelfrihetens tidigare behandlingsklient för spelberoende firar 3 års spelfri tid

Tre år spelfri och beskriver känslan så här

Idag vill vi gratulera en av våra behandlingsklienter som firar tre års spelfrihet och beskriver känslan så här:

”Mitt tidigare rekord gällande uppnådd spelfrihet var knappt sex månader. Att idag få fira tre år utan spel känns helt overkligt.

Under dessa tre år har mycket förändrats. Jag har tvingats flytta från min familj, hamnat hos Kronofogden och förlorat möjligheten till en efterlängtad chefsposition på jobbet. Även om dessa konsekvenser har varit svåra, har de hjälpt mig att inse allvaret i mitt spelberoende, ge upp helt och söka professionell hjälp.

Jag är så tacksam för min arbetsgivare som möjliggjorde en snabb uppstart på Spelfriheten när min kommun hade lång väntetid.

Idag ser jag ljuset i tunneln för första gången på länge. Styrkan, verktygen och insikterna jag fått från min behandlingsgrupp och alla självhjälpsmöten har gett mig tre saker jag aldrig haft tidigare: samhörighet, tålamod och ett inre lugn.

Jag förstår att mitt destruktiva spelande som pågått i över tio år, gör att det inte är jag som bestämmer hur lång tid det kommer ta innan mina närmaste börjar lita fullt ut på mig igen. Det får ta den tid det tar, och jag vet vad jag behöver göra för att fortsätta framåt. Har det fungerat för andra med liknande problem så kommer det fungera för mig också.

Att kunna gå och lägga mig varje natt utan att ha gjort livet sämre för mig och min familj känns fantastiskt. Att även få slippa rädslan för att bli påkommen ger mig helt andra förutsättningar att uppskatta livet.

Ett stort tack för all hjälp, jag hade inte kunnat nå hit på egen hand. ♥️