Tre år som spelfri och har återvunnit relationer till familj och vänner

Tre år som spelfri och har återvunnit relationer till familj och vänner

Idag säger vi på Spelfriheten stort grattis till en behandlingsklient 👏🥳🎉 som firar tre års spelfrihet och beskriver känslan så här:

Jag minns fortfarande den djupa ångesten jag kände när jag tog ett återfall efter två års spelfrihet. Skammen var överväldigande, och det var svårt att acceptera att jag, efter så lång tid, återvände till något som orsakat så mycket lidande för både mig och mina närmaste. Men jag lovade mig själv och min familj att verkligen ta itu med mitt spelberoende och söka professionell hjälp den här gången.

Att påbörja behandling blev en vändpunkt för mig. Att träffa andra som varit i samma situation men som lyckats förändra sina liv gav mig mycket hopp. Genom behandlingen på Spelfriheten har jag lärt mig att hantera livets utmaningar utan att behöva återvända till spelandet eller andra destruktiva beteenden. Jag har också fått verktyg för att bygga upp min självkänsla, återställa förtroendet hos mina närmaste och att kunna uppskatta vardagen trots mina skulder. Jag känner mig tillfreds med livet på ett sätt jag aldrig gjort tidigare.

Att kunna åka på semester och vara en fullt närvarande pappa och partner utan att behöva oroa mig för att bli påkommen är så befriande. Och att kunna njuta av fotbolls-EM utan att tänka på oddsen, hur jag skulle ha spelat eller vem som lägger nästa hörna, är en fantastisk känsla.

Tack så mycket för all hjälp. Jag hade aldrig klarat tre år utan spel på egen hand. Idag förstår jag vikten av att hålla fast vid mina rutiner och att inte ta min spelfrihet för given som jag gjorde förra gången. 🙏❤️😃