Zervant och SpeedLedger inleder samarbete i Sverige

Det finska faktureringsbolaget Zervant och det svenska bolaget SpeedLedger inleder ett nytt partnerskap. Samarbetet innebär att Zervants faktureringskunder kommer att hantera sin bokföring i SpeedLedgers molnbaserade bokföringslösning. Detta ger Zervants användare ett snabbt och enkelt sätt att fortsatt hantera sin bokföring online.

Dessa nyheter kommer efter ett tidigare utannonserat partnerskap för sina finska kunder som Zervant meddelande förra månadent. Dessa två partnerskap är ett resultat av Zervants ökade fokus på fakturering, ett område där man inom kort kommer lansera nya tjänster för snabbare kundbetalningar som resultat.

Samarbetet reflekterar också Zervants målsättning att fortsatt erbjuda sina användare en högklassig kundupplevelse för bokföring. Med SpeedLedger kommer Zervants användare få en automatiserad bokföringslösning som minimerar manuellt arbete och dessutom ger betydande tidsbesparing, tack vare den unika bankkopplingen och de automatiserade bokföringsförslagen.

Mattis Hansson, Zervants VD och grundare, beskriver partnerskapet, “Vårt partnerskap med SpeedLedger kommer att erbjuda Zervants användare i Sverige en mycket bra bokföringslösning. Eftersom vi lägger vår kraft på att utveckla en produktportfölj centrerad kring fakturering vill vi genom detta partnerskap säkerställa att våra kunder får en fortsatt och ännu bättre bokföringsupplevelse i framtiden”.

SpeedLedgers VD Magnus Nilselid tillägger “Vi ser fram emot att arbeta tillsammans med Zervant och vi är övertygade om att Zervants kunder kommer att få en enastående kundupplevelse med kombinationen av Zervants faktureringsprogram och SpeedLedgers automatiska bokföringstjänst”.

För mer information:

Mattias Hansson, CEO

mattias.hansson@zervant.com

Magnus Nilselid, CEO

magnus.nilselid@speedledger.se

Om Zervant

Zervant erbjuder ett enkelt och lättanvänt faktureringsprogram för småföretag, frilansare och entreprenörer. Zervant grundades 2010 med huvudkontor beläget i Helsingfors, Finland, och har hittills fått 8 miljoner euro i finansiering.www.zervant.com/se

Om Speedledger

SpeedLedger är ett svenskt företag som erbjuder molntjänster inom bokföring. Företaget förser idag småföretagare och föreningar med enkel och automatisk bokföring. SpeedLedger är den enda leverantör som skapar bokföring utifrån företagarens bankkonto i internetbanken. SpeedLedger grundades år 2000 och har idag cirka 75 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Göteborg.www.speedledger.se

• bokföring
  • kundupplevelse
  • partnerskap
  • samarbete
  • faktureringsprogram
  • fakturering
  • bokföringsprogram
  • zervant
  • speedledger

SpeedLedger är ett svenskt företag som erbjuder molntjänster inom bokföring. Företaget förser idag 30 000 småföretagare och föreningar med enkel och automatisk bokföring. SpeedLedger är den enda leverantör som skapar bokföring utifrån företagarens bankkonto i internetbanken.

Tjänsten fungerar idag med: Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Nordea, SEB, Sparbanken Syd, Swedbank och Sparbankerna.

SpeedLedger grundades år 2000 och har idag cirka 75 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Göteborg och försäljningskontor finns även i Stockholm och Piteå. Se www.speedledger.se