Speedheater fortsätter att expandera - nu är siktet inställt mot Australien!

Press release -

Speedheater expanderar till Australien: Första återförsäljaren etablerad i landet

Speedheater, det svenska företaget känt för sina innovativa och högkvalitativa färgborttagningsprodukter, tar ännu ett steg mot global närvaro genom etableringen av sin första återförsäljare i Australien. Den nya återförsäljaren, Craftsman Hardware, är en erkänd aktör inom branschen med en stark närvaro på den australienska marknaden.

Med en redan stadig närvaro i Norra Europa, USA, Kanada och Nya Zeeland, markerar denna expansion en betydande milstolpe för företaget och dess tillväxtstrategi.

Att företaget nu når Australien är en anledning till firande för grundaren och VD:n, Birger Ericson, som delar sin entusiasm:
"Att utöka vår närvaro till Australien är en fantastisk bedrift för oss. Det visar att våra produkter och vår vision har universell tillämpning och att det finns en efterfrågan över hela världen för vårt sortiment av färgborttagningsprodukter."

Med sitt ursprung i Alingsås, Sverige, där produkterna tillverkas med största omsorg och precision, har Speedheater etablerat sig som en ledande aktör inom branschen för värmeverktyg. Johanna Orinder, försäljnings- och marknadschef, förklarar företagets globala ambitioner: "Vi är stolta över vårt svenska arv och tillverkningsprocess, men vi ser också ett växande behov av våra produkter runt om i världen. Vår expansion till Australien är bara början på vår strävan att erbjuda våra innovativa produkter till kunder över hela världen."

Med ett etablerat återförsäljarnätverk på cirka 350 återförsäljare är Speedheater väl positionerat för att fortsätta sin tillväxtresa och erbjuda sina innovativa värmeverktyg till en bredare publik.

Regions

Speedheater System is an expanding company offering state-of-the-art paint removal technologies. Our method is equally suited for repainting your facade or boat as for renovating old windows and furniture. The machines and tools produced by Speedheater today stand on a foundation of years of research. We are proud to be able to offer environmentally friendly, completely chemical-free paint removal. Unlike several other methods, our IR method is completely vibration-free, dust free, and silent! So even if you’re doing DIY home repairs, you can seal the deal with professional-grade results!

Johanna Orinder

Head of Sales