WolfVision lanserar inspelningsbar visualizer för takmontering

WolfVision lanserar inspelningsbar visualizer för takmontering

Wolfvision är den enda tillverkaren som erbjuder ett komplett utbud av både bord- och takmonterade visualizers. Nu lanserar de en ny produkt, VZ-C6, och utökar därmed sin portfölj av takmonterade visualizers.
- VZ-C6 är speciellt framtagen för att användas i medelstora rum eller tillsammans med videokonferenssystem där installationshöjden är max 3 meter. Det gör att visualizern kan zooma in detaljer på både stora och små objekt, säger Michaela Fasser på WolfVision.

WolfVisions nya visualizer har en modern design och en 1080p HD-kamera med inbyggd inspelningsfunktion som gör att den kan användas som dokumentkamera vid videokonferenser. Bilder och videoklipp kan automatiskt eller manuellt laddas upp direkt till en FTP-server med hög bild- och ljudkvalité. Materialet kan även streamas till datorer, surfplattor eller smartphones i det interna nätverket eller över internet. De kan även sparas på visualizerns 8GB internminne.

VZ-C6 har, precis som alla andra takmonterade visualizers från WolfVision, ett unikt synkroniserat ljusfält som gör att den upplysta delen av arbetsytan är identisk med upphämtningsområdet av kameran. På så sätt vet användaren exakt vart objektet ska placeras för bästa bildupptagning.
- VZ-C6 är utrustad med två vidvinkelobjektiv med 12x optisk zoom. I kombination med 4x digital zoom blir det totala zoomomfånget 48x vilket ger en otroligt skarp skärpa, säger Michaela Fasser.

VZ-C6 är baserad på den senaste tekniken och har följande funktioner:

- High end CMOS-kamera med 1080p upplösning, 30 fps
- Högeffekts LED-belysning med låg strömförbrukning
- Synkroniserade ljusfält- Integrerad videoinspelningsfunktion
- 8 GB internminne
- WLAN-dongle
- Fler LAN-funktioner, t.ex. streaming
- 2 x HDMI-ingångar, linje in- och utgång, RGB och HDMI ut
- 2 x USB för minnen
- Flexibla styralternativ med professionellt protokoll

Camilla Johannesson, marknadsassistent
+46 54 555175, camilla.johannesson@specialelektronik.se

Special-Elektronik AB grundades 1970 och är idag en ledande B2B teknikleverantör inom mötesteknik, nätverk, smarta hem och kabel-TV/fiberoptik. Vi erbjuder teknik från de främsta leverantörerna i världen och vår ambition är att alltid hålla en hög teknisk kompetensnivå. Huvudkontoret är beläget i Karlstad med lokala säljkontor i Stockholm, Göteborg, Halmstad och Malmö. Special-Elektronik AB är verksam på den skandinaviska marknaden och har idag 37 anställda.