Touchpanelen med integrerad rumsbokning

Touchpanelen med integrerad rumsbokning

Crestron introducerar TPMC-4SM, en snygg, kostnadseffektiv  och kompakt 4" touchpanel med en Out-of-the-Box rumsbokning. För anslutning krävs bara en nätverkskabel med PoE.

TPMC-4SM är idealisk utanför ett mötesrum. Med den inbyggda programvaran för rumsbokning kan panelen visa både kalender och reserverade rum. Detta ger snabbt en överskådlig bild av rummets bokningar för framtida eller omedelbara möten.

Panelen har ett brett utbud av monteringsalternativ och kan snabbt och enkelt installeras på nästintill alla ytor. Perfekt för en väggmontering utanför ett mötesrum, klassrum eller styrelserum, men också som en elegant kontrollpanel för en total teknikintegration i hemma- eller hotellmiljlö. Genom användandet av PoE (Power over Ethernet) för kommunikation och kontroll behövs inga  övriga elektriska uttag eller kontrollkablar.   Andra viktiga funktioner för den snygga 16x9 widescreen touchpanelen är en 16-bitars färggrafik, stöd för strömmande video, WAV fil feedback, och en rörelsesensor som aktiverar panelen vid närvaro.

"TPMC-4SM är en flexibel och lättinstallerad touchpanel med en snygg och modern Hi-tech design som passar perfekt i många olika applikationer."
Åke Larsson, VD Special-Elektronik AB

Panelen kommunicerar direkt med Crestron RoomView som gör det möjligt för användaren att se mötesrummets status utan ett styrsystem. Möten kan schemaläggas, rum kan reserveras, och tillgängliga rum och kalendrar kan visas direkt på displayen. Med hjälp av röda och gröna lysdioder ger panelen en tydlig indikation om aktuellt rum är upptaget eller ledigt. Genom att använda närvarodetektor kan panelen visa rummets aktuella status oavsett om rummet är reserverat eller inte.

Rumsbokningens grundfunktioner kräver inte någon speciell programmering eller ett separat styrsystem, vilket förenklar installationen och minskar kostnaderna avsevärt. Likt andra Crestron touchpaneler kan TPMC-4SM leverera fullt programmerbara funktioner för att ansluta till Crestrons avancerade styrsystem. Panelen finns i svart eller vitt, med eller utan 10 bakgrundsbelysta knappar.

Lina Johansson, marknadsförare Special-Elektronik, +46 54 555175, lina.johansson @specialelektronik.se. Åke Larsson, VD Special-Elektronik, +46 54 555152,  ake.larsson@specialelektronik.se

Högupplöst bild:

Special-Elektronik AB är en teknikleverantör inom AV-teknik, kabel-TV, optofiber och IPTV. Inom AV-området har företaget två huvudinriktningar: proAV för professionella installationer och residential AV för hemmamiljöer. Huvudkontoret är beläget i Karlstad med lokala säljkontor i Västerås, Malmö och Göteborg. Special-Elektronik är verksamma på den Skandinaviska marknaden och har idag 28 anställda.