Svensk premiärvisning av Crestronprodukter när  Special-Elektronik åker ut på Roadshow

Svensk premiärvisning av Crestronprodukter när Special-Elektronik åker ut på Roadshow

Teknikutvecklingen går i en rasande fart och Special-Elektronik gör allt de kan för att deras kunder ska hålla sig uppdaterade. I maj beger de sig därför ut på en Roadshow med fokus på Crestronprodukter som riktar sig till återförsäljare, konsulter och installatörer som arbetar med AV-teknik och fastighetsautomation i både privata och offentliga miljöer.
- Dagens moderna byggnader har mer installerad teknik än någonsin tidigare. Flera olika tekniska lösningar och programvaror kan många gånger göra det både tidskrävande och onödigt krångligt. Crestron är en världsledande tillverkare och deras produkter är skapade för att knyta ihop modern teknik och skapa enkla funktioner för användaren, säger Åke Larsson, VD på Special-Elektronik AB.

Crestron Roadshow kommer hållas på fyra olika orter i Sverige med start i Malmö den 9 maj.
Special-Elektronik kommer bland annat visa hur man enkelt och effektivt kan designa mötesrum på olika sätt med Crestrons produkter. Med sig har de stora delar av Crestrons sortiment men de kommer främst lyfta fram de nya produkterna som precis släppts på marknaden.

Det kommer bland annat bli en svensk premiärvisning på flera produkter: Crestron Mercury och NVX-serien.
Mercury är en världsunik komplett videokonferens- och högtalartelefon med både touchpanel, kamera, inbyggd SIP client, USB-anslutning, rumsbokning, rörelsedetektor, mikrofon och högtalare - allt förpackat i en snygg bordsenhet!
NVX-serien är den enda 4K60 4:4:4 HDR streaminglösningen på marknaden som kan överföras via 1 Gb Ethernet. Det gör den extremt skalbar, från en enkel punkt-till-punkt installation, till tusentals enheter helt utan fördröjning tack vare Crestrons patentsökta teknik som kodar, avkodar och skalar bilden samtidigt vilket minimerar fördröjningen som uppkommer när man överför video över nätverket.
Dessutom kommer även nya produkter från storsäljaren DigitalMedia-serien visas.

- Det ska bli kul att åka ut i Sverige igen och visa produkter från världens ledande fabrikat inom digital infrastruktur och styrsystem för ljud, bild och belysning. Det är sällan man får se så mycket produkter från Crestron på en och samma gång så jag tycker verkligen att man ska passa på att komma om man har möjlighet. Det kan även vara intressant att lära sig vad många olika applikationer man faktiskt kan använda Crestron till, säger Åke Larsson.

Eventet är kostnadsfritt och anmälan kan göras på www.specialelektronik.se/crestron-roadshow17/

Crestron Roadshow kommer till följande platser:

9/5 Malmö – Malmö Arena Hotell
11/5 Göteborg – Partille Arena
16/5 Stockholm - Kista Science Center
18/5 Umeå - Nolia

Camilla Johannesson, Marknadsassistent
+46 54 555175, camilla.johannesson@specialelektronik.se

Special-Elektronik AB grundades 1970 och är en ledande distributör inom AV-teknik, belysning, smarta hem, och kabel-TV/fiberoptik. Vi erbjuder teknik från de främsta leverantörerna i världen och vår ambition är att alltid hålla en hög teknisk kompetensnivå. Huvudkontoret är beläget i Karlstad med lokala säljkontor i Stockholm, Göteborg, Halmstad och Malmö. Special-Elektronik är verksam på den Skandinaviska marknaden och har idag ca 40 anställda.