Special-Elektronik fortsätter växa

Karlstadsföretaget Special-Elektronik har medvind och skall under året öka sin personalstyrka med 20 procent.
- Vi ser ljust på framtiden, marknaden växer och vi tror på större försäljningsvolymer. Det gör att vi måste rekrytera för att fortsätta utveckla vår verksamhet, säger Åke Larsson, VD på Special-Elektronik.

Special-Elektronik är en av Sveriges största teknikleverantörer inom AV-teknik, hemautomation och kabel-TV/fiberoptik. Företaget har haft en stark utvecklingskurva de senaste åren vilket har lett till att både produkt- och tjänstesortimentet har utökats. Under 2013 har tre personer anställts men för att möta den ökade efterfrågan på tjänster och produkter söker företaget nu ytterligare åtta nya medarbetare.

Idag erbjuder Special-Elektronik det mesta inom ljud, ljus och bild. Alltifrån enklare produkter och tekniksystem till mer komplexa integrationslösningar för användning inom t.ex. konferensteknik, smarta hem och Digital Signage.

- Vi erbjuder våra återförsäljare systemlösningar och hela kedjan från leverans, support och service till olika utbildningsmöjligheter, säger Åke Larsson.

Hälften av tjänsterna avser huvudkontoret i Karlstad och de övriga är till lokalkontoren ute i landet.

Special-Elektroniks huvudkontor ligger i Karlstad med lokala säljkontor i Stockholm, Göteborg, Halmstad och Malmö. Företaget är verksamt på den skandinaviska marknaden och har en bred teknisk kompetens och lång erfarenhet inom alla sina områden. Förutom produkter och system bistår man med systemdesign, projektering, utbildning och support till sina återförsäljare. Företaget har 36 anställda och omsätter ca 135 mkr.

Camilla Johannesson, marknadsassistent
+46 54 555175, camilla.johannesson@specialelektronik.se

Special-Elektronik AB grundades 1970 och är idag en ledande B2B teknikleverantör inom mötesteknik, hemautomation, nätverk och kabel-TV/fiberoptik. De erbjuder teknik från de främsta leverantörerna i världen och ambitionen är att alltid hålla en hög teknisk kompetensnivå. Huvudkontoret är beläget i Karlstad med lokala säljkontor i Stockholm, Göteborg, Halmstad och Malmö. Special-Elektronik är verksam på den Skandinaviska marknaden och har idag 36 anställda.