Professionella mikrofon- och audiolösningar

Professionella mikrofon- och audiolösningar

Clockaudio har ett erkänt bra rykte i hela världen för sina unika mikrofonlösningar. Nu lanserar Special- Elektronik deras produkter i Sverige och Danmark.

Sedan starten 1994 har Clockaudio arbetat sig till en högt rankad position inom professionella mikrofon- och audiolösningar. Deras rykte bygger på kvalitet och innovation och idag finns dom i många fina installationer runt om i värden. I sortimentet finns allt från svanhalsar till bords- och installationsmikrofoner. Som den flexibla tillverkare dom är kan dom också leverera sina produkter i projektanpassade färger, även i mindre serier.

En av de senaste innovativa lösningarna från ClockAudio är Retracta serien av mikrofoner. CRM-102-RF är namnet på en av produkterna i serien och det är en lättinstallerad half cardoid kondensatormikrofon som monteras i mötesbordet. Den har en inbyggd mekanism som gör att mikrofonen fysiskt försvinner utan att man behöver ta bort den. Genom ett tryck på toppen av mikrofonen åker den ner och låses jäms med bordsytan. Genom ett nytt tryck på toppen åker den upp till mikrofonposition igen. Den tillverkas i solid mässing med inbyggt shock mount och RF-filter och levereras som original i två färger, svart och satin-nickel. Mikrofonen finns också i Omni-directional utförande och heter då CRM 100-RF.

"Det ska bli fantastiskt roligt att arbeta med Clockaudio som likt många andra av våra leverantörer har mycket nytänk och innovativa lösningar"
Åke Larsson, VD Special-Elektronik AB

Kontaktinformation:
Åke Larsson, VD Special-Elektronik, +46 54 555152, ake.larsson@specialelektronik.se
Lina Johansson, marknadsförare Special-Elektronik, +46 54 555175,
lina.johansson@specialelektronik.se.

Högupplöst bild:

Ämnen

Special-Elektronik AB är en teknikleverantör inom AV-teknik, kabel-TV, optofiber och IPTV. Inom AV-området har företaget två huvudinriktningar: proAV för professionella installationer och residential AV för hemmamiljöer. Huvudkontoret är beläget i Karlstad med lokala säljkontor i Västerås, Malmö och Göteborg. Special-Elektronik är verksamma på den Skandinaviska marknaden och har idag 28 anställda.

Välkommen till Special-Elektronik AB!

Special-Elektronik AB grundades 1970 och är en kunskapsdriven systemleverantör inom AV-teknik, belysning, smarta hem, hotell-TV, digital signage och kabel-TV/fiberoptik. Vi erbjuder teknik från de främsta leverantörerna i världen och vår ambition är att alltid hålla en hög teknisk kompetensnivå. Huvudkontoret är beläget i Karlstad med lokala säljkontor i Stockholm, Göteborg, Halmstad och Malmö. Vi är främst verksamma på den skandinaviska marknaden och har idag mer än 50 anställda.

Special-Elektronik AB

Granlidsvägen 85