Premiär för Hospital DMD

Premiär för Hospital DMD

Den 5-7 april kommer Karlstadsföretagen Special-Elektronik AB och AMAB att för första gången demonstrera Hospital DMD, en ny plattform speciellt anpassad för sjukhusmiljö på Vitalis-mässan 2016. Vitalis är Nordens ledande och största mötesplats inom eHälsa - utveckling av vård och omsorg genom IT.

– Det känns spännande att få dela med oss av Hospital DMD och visa hur plattformen kan erbjuda individuella lösningar för patienten genom att bland annat skräddarsy kommunikation och underhållning, säger Hans Myrin, Managing Director på AMAB.

Den nya plattformen Hospital DMD är utformad efter de effektiviseringsmöjligheter och behov som vården önskar. I den nya plattformen samlas service calls, tolk, meddelandehantering, informationsflöden, enkäter, instruktioner, konferenssamtal, underhållning, rehabiliteringshjälp, skärmspegling och mycket mer. Det är en smart och enkel lösning som är lätt att använda för patienten och som samtidigt avlastar personalen och bidrar till förbättrad vårdkvalitet.

– Vi ser verkligen fram emot att få visa vår nya plattform som vi tror kommer bidra till att effektivisera vården och samtidigt förbättra upplevelsen för patienten, säger Åke Larsson, VD på Special-Elektronik.

Datum: 5-7 april
Tid: 09.00-17.00 (5 & 6 april) och 09.00-16.00 (7april)
Plats: Monter B07:12, Svenska Mässan, Göteborg (Huvudentré, entré 5 vid Korsvägen)

Registrera dig här för att få ett gratis entrékort till mässan.

Frida Öjstrand, marknadsassistent
+46 54 555175, frida.ojstrand@specialelektronik.se

Special-Elektronik AB grundades 1970 och är en ledande distributör inom AV-teknik, belysning, smarta hem, och kabel-TV/fiberoptik. Vi erbjuder teknik från de främsta leverantörerna i världen och vår ambition är att alltid hålla en hög teknisk kompetensnivå. Huvudkontoret är beläget i Karlstad med lokala säljkontor i Stockholm, Göteborg, Halmstad och Malmö. Special-Elektronik är verksam på den Skandinaviska marknaden och har idag ca 40 anställda.