Personnytt (Peter Wahlgren) - Special-Elektronik AB

Personnytt (Peter Wahlgren) - Special-Elektronik AB

Special-Elektronik AB fortsätter att växa. Bara det senaste året har personalstyrkan ökat med 18%. Det senaste tillskottet är Peter Wahlgren som  kommer att arbeta som proAV säljare i västra och södra Sverige.

Peter har liksom Special-Elektroniks övriga säljare en positiv grundinställning och en bred teknikkunskap. Hans centrala uppgifter kommer att vara företagslösningar med fokus på signalhantering och Digital Signage.

Med en lång erfarenhet av försäljning kommer  Peter närmast från Kramer där han arbetade som proAV säljare. Tidigare har Peter varit  butikschef på SIBA och anställd som säljare på Brother och Järnia.

Peter är en go göteborgare som beskriver sig själv som en social person som älskar utmaningar. Med ett stort teknikintresse redan som barn byggde Peter sitt första biorum långt innan tekniken nått den stora massan. Och det säger väl allt. Peter kommer att bli en utmärkt säljare på Special-Elektronik AB. När Peter fick frågan vad som gör Special-Elektronik till en intressant arbetsplats, svarade han:

"Special-Elektronik har en bra verktygslåda att plocka ifrån för att hitta den optimala lösningen till kund"

Högupplöst bild:

Kontaktinformation:
Åke Larsson, VD Special-Elektronik, +46 54 555152,ake.larsson@specialelektronik.se
Lina Johansson, marknadsförare Special-Elektronik, +46 54 555175,
lina.johansson@specialelektronik.se.

Ämnen

Special-Elektronik AB är en teknikleverantör inom AV-teknik, kabel-TV, optofiber och IPTV. Inom AV-området har företaget två huvudinriktningar: proAV för professionella installationer och residential AV för hemmamiljöer. Huvudkontoret är beläget i Karlstad med lokala säljkontor i Västerås, Malmö och Göteborg. Special-Elektronik är verksamma på den Skandinaviska marknaden och har idag 28 anställda.

Välkommen till Special-Elektronik AB!

Special-Elektronik AB grundades 1970 och är en kunskapsdriven systemleverantör inom AV-teknik, belysning, smarta hem, hotell-TV, digital signage och kabel-TV/fiberoptik. Vi erbjuder teknik från de främsta leverantörerna i världen och vår ambition är att alltid hålla en hög teknisk kompetensnivå. Huvudkontoret är beläget i Karlstad med lokala säljkontor i Stockholm, Göteborg, Halmstad och Malmö. Vi är främst verksamma på den skandinaviska marknaden och har idag mer än 50 anställda.

Special-Elektronik AB

Granlidsvägen 85