Personnytt (Ola Petersson) - Special-Elektronik AB

Personnytt (Ola Petersson) - Special-Elektronik AB

Nu förstärks Special-Elektroniks säljkår ytterligare. Det senaste tillskottet är Ola Petersson som  kommer att vara stationerad i Halmstad. Hans expertis är inom kabel-TV och fiber.

Inom en snar framtid kommer alla världens människor vara anslutna till varandra genom ett nätverk av optiska fibrer.  Med Olas hjälp kommer fler tillförlitliga och framtidssäkra nätverk att skapas. Hans huvudfokus kommer nämligen att vara Genexis fiber to the home (FTTH) lösningar.

Ola har arbetat som både installatör och försäljare och har en lång erfarenhet inom kabel-TV branschen. Ola kommer närmast från Assist service kedjan där han arbetade som key account manager.

När Ola fick frågan vad som gör Special-Elektronik till en bra arbetsplats, svarade han:
"Special-Elektronik är ett företag som vågar satsa på framtiden. De har en hög kompetens hos medarbetarna inom respektive ansvarsområde och ett spännande och brett produktsortiment med en engagerad och driven VD. Personalen är stolta att arbeta på Special-Elektronik"

Lina Johansson, marknadsförare Special-Elektronik AB, +46 54 555175, lina.johansson@specialelektronik.se Åke Larsson, VD Special-Elektronik AB, +46 54 555152, alt. ake.larsson@specialelektronik.se

Special-Elektronik AB är en teknikleverantör inom AV-teknik, kabel-TV, optofiber och IPTV. Inom AV-området har företaget två huvudinriktningar: proAV för professionella installationer och residential AV för hemmamiljöer. Huvudkontoret är beläget i Karlstad med lokala säljkontor i Västerås, Malmö, Halmstad och Göteborg. Special-Elektronik är verksamma på den Skandinaviska marknaden och har idag 28 anställda.