Nylansering av CLWI serien

Nylansering av CLWI serien

Crestron lanserar nu sin nya serie CLWI – en integrerad lösning med trådlösa dimrar och strömbrytare.

CLWI erbjuder den perfekta introduktionsprodukten inom hem och fastighetsautomation där du har möjlighet att dimra Glödljus, 0-10 (Lysrör-LED). Produkterna är särskilt utformade för den europeiska marknaden och är lämpliga för både nyinstallationer och ”retrofit” i befintliga anläggningar.

CLWI använder infiNET EX trådlösa teknik som erbjuder 2-vägskommunikation vilket är en fördel inom RF-brytare. Dessa dimrar och brytare ger ökad kompabilitet med Crestrons övriga produkter för styrning av ljus, ljud, bild och säkerhetssystem, eller som en del av ett helt styrsystem för privat eller offentlig miljö.

I takt med att antalet renoveringsobjekt, där man önskar installera styrsystem i efterhand ökar, är dessa brytare en idealisk lösning. Tack vare att man kan använda sig av befintliga apparatdosor och kablar så behövs ingen yttre åverkan för att sätta in ett helt nytt styrsystem i villan eller på kontoret.

CLWI passar i vanlig apparatdosa vilket gör dessa till ett naturligt val för både nya och gamla anläggningar.

Knapparna kan graveras med text vilket är både snyggt och väldigt praktiskt för kunden då det blir tydligare vilken funktion respektive knapp har.

Det finns även ett stort urval med olika ramar och matchande insatser för ljud, bild och data för en snyggare och modernare installation.

Som en del av ett Crestron nätverk, fungerar CLWI även som en integrerad knappsats som skickar kommandon för att styra hela rummets funktioner för ljus, ljud och bild. Med stöd för upp till sex knappar fungerar dimmern eller brytaren som ett styrgränssnitt i alla Crestron system. Detta maximerar kontrollförmågan i ett litet utrymme och ökar samtidigt möjligheten för Crestronkontroll i varje enskilt rum.

CLWI stödjer dimring av samma belysning från mer än en plats utan att kräva en speciell fjärrkontroll.

För mer information om CLWI besök Crestron.eu/clwi eller Björn Svensson på Special-Elektronik i Karlstad.

Albin Lang, marknadsassistent
+46 54 555175, albin.lang@specialelektronik.se

Special-Elektronik AB grundades 1970 och är idag en ledande B2B teknikleverantör inom mötesteknik, smarta hem, och kabel-TV/fiberoptik. Vi erbjuder teknik från de främsta leverantörerna i världen och vår ambition är att alltid hålla en hög teknisk kompetensnivå. Huvudkontoret är beläget i Karlstad med lokala säljkontor i Stockholm, Västerås, Malmö, Halmstad och Göteborg. Special-Elektronik är verksam på den Skandinaviska marknaden och har idag ca 35 anställda.