Heta tekniktrender, IT-säkerhet och äventyr är några av de stora punkterna på Special-Elektroniks Teknikevent

Äntligen är Special-Elektroniks Teknikevent tillbaka! Den 25-26 september öppnar de dörrarna på Karlstad CCC och erbjuder deltagarna två fullspäckade dagar fyllda med intressanta, utbildande seminarier och en produktutställning där leverantörer kommer visa den senaste tekniken och produkter inom moderna mötesrum, digital signage, smarta hem, kabel TV och mycket mer!

Special-Elektroniks Teknikevent är en gammal årlig tradition som har varit ett uppskattat event genom åren och efter några års paus är det alltså dags igen!
Teknikeventet kommer hålla till på Karlstads finaste konferensanläggning, Karlstad CCC och riktar sig till installatörer, säljare och konsulter inom AV-teknik och Kabel-TV/fiberoptik.

Här kommer utställare inom ljud, bild, belysning, integration och kabel TV/fiberoptik samlas för att ställa ut sina produkter. Special-Elektronik kommer även bjuda på en del kringaktiviteter och en gemensam middag för deltagarna. Dessutom kommer det finnas möjlighet till en workshop i Active learning spaces för de som vill.

Special-Elektronik har lagt stor vikt vid att kunna erbjuda ett intressant och brett seminarieprogram som ska vara lärorikt för deltagarna oavsett vilken inriktning eller målgrupp de har. Bland annat kommer besökarna kunna lära sig mer om hur ljus kan påverka inlärningen och effektivitet, vikten av IT-säkerhet, varför man ska kalibrera bild och lyssna på äventyraren Glenn Mattsing som är den första som har rott runt den norska ögruppen Svalbard där målet med expeditionen är att sätta fokus på förändringarna i Arktis.

- Det är jättekul att vi äntligen har möjlighet att återuppta det här eventet och vi är väldigt förväntansfulla! Vi har ett fullspäckat seminarieprogram med erfarna föreläsare och vi hoppas att besökarna som kommer känner att de får med sig massor av inspirerande information hem som de kan använda i sina projekt. Vårt mål är inte att visa massor av produkter utan vi vill utbilda och vidga vyerna för besökarna hur man ska tänka i ett projekt och vad man kan göra annorlunda för att underlätta deras arbete, säger Åke Larsson, VD på Special-Elektronik.

Se Teknikeventets seminarieprogram.

Anmälan sker på specialelektronik.se/teknikevent2018 och det är begränsat antal platser.
Vid frågor kring eventet, kontakta Carl-Fredrik Herö, Webbutvecklare
+46 54-444 2014, carl-fredrik.hero@specialelektronik.se

Camilla Johannesson, Kommunikatör
+46 54 444 2013, camilla.johannesson@specialelektronik.se
+46 54444 2001, ake.larsson@specialelektronik.se

Special-Elektronik AB grundades 1970 och är en ledande distributör inom AV-teknik, belysning, smarta hem, Digital Signage och kabel-TV/fiberoptik. Vi erbjuder teknik från de främsta leverantörerna i världen och vår ambition är att alltid hålla en hög teknisk kompetensnivå. Huvudkontoret är beläget i Karlstad med lokala säljkontor i Stockholm, Göteborg, Halmstad och Malmö. Special-Elektronik är verksamma på den Skandinaviska marknaden och har idag 44 anställda. Företaget omsätter ca 310 mkr.