Föreviga dina föreläsningar i HD-kvalitet med Crestron CaptureLiveHD!

Föreviga dina föreläsningar i HD-kvalitet med Crestron CaptureLiveHD!

Crestron är stolta över att kunna presentera paketlösningen CaptureLiveHD. Du kan nu dokumentera t.ex. föreläsningar på skolor eller företagspresentationer i HD-kvalitet och antingen spara eller streama ut via internet till externa mottagare. Med CaptureLiveHD kan föreläsaren själv enkelt schemalägga, spela in och publicera lektioner, presentationer, medicinska ingrepp, seminarier eller träningssessioner på nätet.

CaptureLiveHD är smart designad för att ge en komplett lösning för dokumentation av möten och presentationer som är oerhört enkel att använda. Samtidigt är det en plånboksvänlig lösning för alla skolor eller företag, oavsett storlek. Studenter och personal kan nu visa presentationer och föreläsningar i high-definition när de vill, oavsett var de befinner sig, t.ex. från en mobil enhet eller en bärbar dator. CaptureHDLive ger fler alternativ för att enkelt komma åt digitalt inspelat material.

"CaptureLiveHD är en enkel och effektiv end-to-end-lösning för inspelning, schemaläggning, bearbetning, onlinedistribution och fjärrvisning av föreläsningar och presentationer - till en bråkdel av kostnaden för andra system", säger Robin van Meeuwen, Crestron VP för försäljning och marknadsföring. "Ur ett användarperspektiv är det enkelt - det finns spela in-, paus- och stoppknappar och ingen utbildning krävs för att lära sig hur man använder systemet. Resultatet blir ökad användning av digitala resurser samt ett mer effektivt lärande…"
Robin van Meeuwen, VP Sales and Marketing på Crestron International

Kompletta CaptureLiveHD förenklar den en gång komplicerade processen att spela in, publicera och organisera föreläsningar. Den erbjuder allt som behövs för att fånga och dela värdefull information från föreläsningar, smart designad för enkel användning och med strömlinjeformad installation. Systemet omfattar CaptureLiveHD, Capture H™ High-Definition Capture recorder, capture-TPMC-4SM touchpanel, antligen CAM-IPTZ-100 (Sony PTZ) eller CAM-IFB-100 (Sony Compact HD) och CaptureLiveHD™ Software.

Tillsammans med analoga eller digitala mediakällor som HD-video, dator och whiteboard underlättar CaptureLiveHD för instruktörer att lära ut på college, universitet, sjukhus och företag. CaptureLiveHD spelar in hela föreläsningar i high-definition 1080p och sparar den i ett högkvalitativt H-264-format, detta utan att det krävs någon särskild utbildning från föreläsaren.

Med en kompakt ”allt-i-ett-design” blir installationen enkel och behovet av flera olika komponenter, så som videofönsterprocessor, videoswitch, splitter och mikrofonmixer försvinner. Oavsett om CaptureLiveHD används som en fristående lösning eller som del av ett större AV-system, integreras den sömlöst i klassrum, föreläsningssalar, laboratorier, utbildnings- och styrelserum.

På den inspelade föreläsningen finns allt; innehåll, mikrofonljud, helskärm, picture-in-picture (PIP) och picture-by-picture (PBP) video, t.ex. från instruktörens kamera och andra presentationskällor såsom en PowerPoint®, DVD eller bilder från en webbplats.

Sätt in ett USB-minne i Capture HD-recorder, tryck på "record" och efter föreläsningen har du komplett HD-föreläsning på USB-minnet. Du kan även välja att CaptureLiveHD automatiskt laddar upp föreläsningen på en server åt dig. Alla föreläsningar som en gång spelats in kan automatiskt spelas upp när som helst, i vilket rum som helst, på nätverket, på Internet eller på en bärbar dator eller smart enhet.

Du kan schemalägga inspelning av något föredrag i förväg för att kunna planera, förbereda och spara tid. Schemalägg t.ex. inspelning en föreläsning eller ett möte i alla rum med CaptureLiveHD eller med en tredjepart schemaläggningsprogram såsom Outlook®, Lotus Notes®, eller R25®. Det finns ingen anledning att hantera flera scheman i olika applikationer - CaptureLiveHD ™ programvaran förenklar det hela till en process.

Det är också möjligt att lägga till en inspelad föreläsning för uppspelning i alla rum bokade genom Outlook®. CaptureLiveHD mjukvaran skickar automatiskt inspelade föreläsningar till vald källa för att effektivt dela ditt innehåll till önskad målgrupp.

Att öppna och visa det slutliga innehållet görs enkelt via ett intuitivt webbgränssnitt. Den fullfjädrade, inbyggda mediaspelaren ger en konsekvent användarupplevelse i alla vanliga webbläsare och dataplattformar.

Eftersom CaptureLiveHD är skalbar kan den hantera ett stort antal rum och föreläsningar i alla storlekar av skolor eller företag, vilket eliminerar oron för otillräcklig lagringskapacitet som är vanligt med mindre enheter.

"Inspelningsenheter för föreläsningar består idag av antingen väldigt dyra och komplexa modeller som många skolor inte kan motivera för i sina strama budgetar, eller mycket low-end modeller som är otympliga att använda och ger inte kontrollen och flexibilitet som stora organisationer kräver", säger Robin. "CaptureLiveHD hanterar hela processen för dig. Den är mångsidig och prisvärd samt ger möjlighet att möta behovet av digital distribution, oavsett storlek på institutionen.”
Robin van Meeuwen, VP Sales and Marketing på Crestron International

Genom att använda touchpanelen capture-TPMC-4SM kan systemet enkelt hanteras via t.ex. en talarstol eller från skrivbord. Instruktören följer bara anvisningarna på skärmen för att starta och stoppa en inspelning, pausa eller stänga av inspelningen. Det går även att lägga till bokmärken under viktiga ögonblick i sessionen för enkel hämtning. Pekskärmen kan även visa en livebild över rummet och en mikrofon ger en extra nivå av förtroende under presentationer.

Med två modeller att välja mellan, erbjuder CaptureLiveHD flexibilitet för alla populära typer av kameror och videoupplösning. Capture-HD PRO har en 3G-SDI-ingång för att stödja SDI, HD-SDI, eller 3G-SDI-kameror. Capture-HD har en kompositingång för kameror med lägre upplösning, utöver de högupplösta VGA- och HDMI-signaler som kommer från ditt AV-presentationssystem.

För mer information om hur du kan använda denna avancerade men samtidigt prisvärd teknik för att fånga föreläsningar på din skola eller organisation, kontakta den svenska distributören Special-Elektronik.

Crestron
I över 40 år har Crestron varit världsledande tillverkare av avancerade styrsystem för kontroll och automation. Med sin innovativa teknik förenklar och förbättrar de affärer och den modern livsstilen. Genom att erbjuda integrerade lösningar för att kontrollera ljud, video, dator och miljösystem, effektiviserar Crestron tekniken och förbättrar livskvaliteten i kommersiella byggnader, universitet, hotell, sjukhus och bostäder.

För högupplöst bild:

Emma Åman, marknadsförare
+46 54 555175, emma.aman@specialelektronik.se

Special-Elektronik AB grundades 1970 och är idag en ledande B2B teknikleverantör inom mötesteknik, smarta hem, och kabel-TV/fiberoptik. Vi erbjuder teknik från de främsta leverantörerna i världen och vår ambition är att alltid hålla en hög teknisk kompetensnivå. Huvudkontoret är beläget i Karlstad med lokala säljkontor i Stockholm, Västerås, Malmö, Halmstad och Göteborg. Special-Elektronik är verksam på den Skandinaviska marknaden och har idag drygt 30 anställda.