Crestron tar Microsoft ® Lync ® till konferensrummet

Crestron tar Microsoft ® Lync ® till konferensrummet

Crestron och Microsoft ® har tillsammans utvecklat en kraftfull lösning för konferensrummet. Crestron RL ™ inkluderar alla Microsoft Lync 2013s funktioner inklusive HD, flerpartssystem för video och stödjer PowerPoint ®, skrivbords- och programdelning, samt interaktiv whiteboard.

Möten schemaläggs enkelt tack vare integration med Microsoft Outlook ® och kan sammanfogas med ett enda klick på touchpanelen i mötesrummet. Distansdeltagare behöver inte skapa ytterligare gateways och att lägga in deltagare går precis lika enkelt och snabbt som att lägga dem i en Lync-konversation.

"Vi är glada över att Crestron, världsledande inom fastighetsautomation och managementsystem, kommer lansera en Lyncsystemprodukt på marknaden", säger Giovanni Mezgec, General Manager för Lync Product Marketing på Microsoft. "Crestrons stora erfarenhet av att tillhandahålla bra lösningar i konferensrum över hela världen, i kombination med Microsoft Lync’s kraftfulla programvaror, resulterar i en banbrytande lösning som tar samarbete och kommunikation till en ny nivå."

Crestron RL innehåller allt som behövs för att leverera en förbättrad kommunikation- och samarbetesupplevelse, inklusive Crestron UC Codec för Lync, HD-kamera, mikrofon,
65" touchskärm(ar), 10" touchpanel för bordsstativ och mycket mer.

”Som en skalbar lösning kan Crestron RL integreras i praktiskt taget varje konferensrum på den globala marknaden", säger Robin van Meeuwen, vice VD för Crestron International.
"Den stora glädjen i detta är samarbetet och kommunikationen – snabbare och enklare än någonsin, med vem du vill, när du vill, oavsett vart man befinner sig."

Med bara en knapptryckning kan vem som helst gå in i ett konferensrum och omedelbart påbörja en session. Det kompletta Lync ®-systemet möjliggör video-, röst- och Lync-möten eller snabbmeddelanden från valfri enhet. Visa, redigera eller kommentera alla dokument, filer eller videoklipp på distans. Utbyt idéer och anteckningar med partners, kollegor och kunder när som helst via alla enheter.

Crestron erbjuder en komplett lösning som ansluts via företagets LAN vilket gör implementeringen extremt smidig – montera skärmen, anslut Crestron RL till nätverket och verifiera.

”Crestron möjliggör övervakning, management och kontroll via NOC eller valfri dator i nätverket precis som IT-infrastrukturer”, förklarar Robin. ”Det möjliggör även framtida uppgraderingar för att inkludera belysning, mörkläggning, energi och till och med rumsbokning i systemet, så att all teknik kan styras centralt.”

För mer information om Crestrons RL-lösning, besök http://www.crestron.eu/rl

Albin Lang, marknadsassistent
+46 54 555175, albin.lang@specialelektronik.se

Special-Elektronik AB grundades 1970 och är idag en ledande B2B teknikleverantör inom mötesteknik, smarta hem, och kabel-TV/fiberoptik. Vi erbjuder teknik från de främsta leverantörerna i världen och vår ambition är att alltid hålla en hög teknisk kompetensnivå. Huvudkontoret är beläget i Karlstad med lokala säljkontor i Stockholm, Västerås, Malmö, Halmstad och Göteborg. Special-Elektronik är verksam på den Skandinaviska marknaden och har idag ca 35 anställda.